رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: صادرات به عنوان موتور محرّکه اقتصاد و رمز بقای کشورها در بازارهای جهانی، نقش کلیدی را در رقابت اقتصادی کشورهای جهان ایفا می کند.

صادرات و نقش کلیدی آن در رقابت اقتصادی کشورهابه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ علیرضا آقابالایی افزود: تولید کالاها و خدمات در صورتی رقابتی خواهند بود که در مقایسه با کالاها و خدمات مشابه در کشورهای دیگر ارزانتر و با کیفیت بالاتر تولید شوند.

وی تصریح کرد: تک محصولی بودن اقتصادی با وابستگی به نفت ریشه اصلی بسیاری مشکلات ساختاری در اقتصاد ایران است.

آقابالایی ادامه داد: توجه به صادرات غیرنفتی و اقدامات مؤثر در جهت بهبود آن نیازمند ایجاد محیط رقابتی برای پیشبرد آن است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شناخت و میزان تاثیرگذاری عوامل موثر بر صادرات غیر نفتی می تواند به رشد صادرات کمک کند. 

وی افزود: توسعه و شکوفایی اقتصاد با صادرات ارتباطی مستقیم دارد..

آقابالایی تاکید کرد: صادرات امکان استفاده از بازارهای جهانی را برای رشد تولید داخلی مهیّا کرده و بنگاه های تولیدی و تجاری را قادر می کند تا از محدودیت های بازار داخلی رها شده و با توسعه صادرات، بازارهای جهانی را هدف قرار دهند و از صرفه های اقتصادی حاصل در تولید بیشتر بهره برداری کنند.
 
ارسال پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.