مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های مطلوب اقتصادی هر منطقه است که در این میان کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن بیش از 400 گونه گیاه دارویی یکی از متنوع ترین استان های کشور در زمینه تولیدگیاهان دارویی است.

عزت الله بهشتی فر در گفت و گو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود :  کهگیلویه و بویراحمد دارای 46 گونه گیاهی آندومیک و سه گیاه دارویی کمیاب دنیا شامل باریجه،آنغوزه و گزانگبین است که به وفور در ارتفاعات این استان یافت می شود.

وی تصریح کرد : سالانه بخشی از صادرات کهگیلویه وبویراحمد را عصار آنغوزه تشکیل می دهد که این امربیانگر وجود اهمیت اقتصادی گیاهان دارویی است.

وی گفت : بیش از 20هزار هکتار گیاه دارویی آنغوزه در مراتع این استان کشت شده است که این میزان در سال های آینده به طور چشمگیر افزایش خواهد یافت .

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت های بالای در زمینه تولید گیاهان دارویی به ویژه آنغوزه دارد،افزود: با شناسایی و ساماندهی این ظرفیت ها علاوه بر حفاظت از مراتع می توان به افزایش تولید و اشتغال نیز کمک شایانی کرد.

وی بیان کرد:کشت گیاه آنغوزه از سال های پیش در برخی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته که این موضوع، اقتصاد اهالی و مرتع داران را متحول کرده است و مردم به همین دلیل با دغدغه بیشتری به حفاظت و بهره برداری از مراتع می پردازند.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.