در اکثریت افراد سيگاري نشانه ای از بیماری های ریوی وجود دارد و تعداد قابل توجهی از عیوب در تست عملکرد ریه غیرقابل تشخیص هستند.

به گزارش خبرنگار کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران؛ این یک واقعیت است که سیگار باعث آسیب دیدن هر عضو بدن می شود، اما زمانی که محققان افراد سیگاری را به طور دقیق در درازمدت مورد برسی قرار دادند، دریافتند که در اکثریت آنها نشانه ای از بیماری های ریوی وجود دارد و تعداد قابل توجهی از عیوب در تست عملکرد ریه غیرقابل تشخیص هستند.
 
 
یکی از اساتید ملی بهداشت بر این باور است که تاثیر سیگار کشیدن های مزمن اساسا زمانی که این تست مورد استفاده قرار می گیرد، دست کم گرفته می شود.یک تیم تحقیقاتی 8872 فرد سیگاری (45- 80 سال) که روزانه یک بسته سیگار را به مدت 10 تا 50 سال مصرف می کردند، مورد برسی قرار دادند. نیمی از افراد آزمون عملکرد ریه را دادند تا میزان هوای دم و بازدم آنها اندازه گیری شود. بر اساس این آزمون زخم ریه ، بیماری های مزمن انسدادی ریه (COPD) و آسم تشخیص داده شد.
 
زمانی که این گروه مورد ارزیابی سی تی اسکن قرار گرفتن مجددا مشکلات تنفسی در آنها مشخص شد. محققان معتقدند که این احتمال وجود دارد، افراد مبتلا به مراحل اولیه COPD با بیماری لاعلاج و پیشرو ریه درگیر هستند. این بیماری باعث التهاب و زخیم شدن راه های هوایی شده و در ایالات متحده به عنوان سومین عامل مرگ ومیر شناخته شده است.تشخیص زودهنگام COPD باعث درمان هرچه سریع تر آن شده و با کاهش علائم گسترش این بیماری است.
 
محققان امیدوارند که برای تشخیص مراحل اولیه سرطان ریه بتوانند از غربالگری های سی تی اسکن کمک بگیرند.
 
گفتنی است که محققان توانستند تنها توسط سی تی اسکن افراد سیگاری تشخیص دهند، 42 درصد دچار ضخیمی راه هوایی و یا آمفیزیم، 23درصد دچار تنگی نفس و 15درصد ناتوان در6دقیقه پیاده روی  به طول 350متر بودند.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: سیگار ، بیمار ، درد ، درمان ، ریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار