امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه تحریم‌های علیه ایران باید در روز توافق لغو شود، گفت: اجرای تعهدات نباید منوط به مجوز آژانس باشد، زیرا این نهاد در اختیار قدرت‌های بزرگ است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه امروز (5 تیر) تهران با بیان اینکه اگر انسان با نفس اماره مقابله نکند به بدبختی ابدی دچار خواهد شد، اظهار داشت: آنچه که انسان را در برابر دشمنان درونی و بیرونی بیمه می‌کند، تقواست و ماه رمضان، ماه تحصیل تقواست. 
 
وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: ما دو نوع تقوا داریم؛ یکی تقوای فردی و دیگری تقوای اجتماعی؛ تقوای اجتماعی مقاوم‌سازی امت و ایجاد مصونیت در برابر آسیب‌هایی است که دشمنان برابر ما تدارک دیده‌اند. 

آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه مجلس وظیفه دارد که چتر نظارتی خود را برای پافشاری تیم مذاکره کننده هسته‌ای بر حقوق ملت ایران داشته باشد، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای به چتر نظارتی شدید نیاز دارد و مردم باید برای موفقیت این تیم دعا کنند، چرا که امروز یک پیچ حساس و خطرناکی را پیش روی خود داریم.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در برابر ذلت‌پذیر باشیم، افزود: ما ملتی هستیم که انقلاب کردیم و راه نوینی را به سایر کشورها نشان دادیم؛ تیم مذاکره کننده باید صلابت خود را حفظ کند که این مسأله به نظارت و ارشاد دائم نیاز دارد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد: آن چیزی که باعث شد آمریکایی‌ها ملت ما را برای مذاکره بکشند، این بود که ما دست پر بودیم و توانستیم به همت دانشمندان خود غنی‌سازی 20 درصد را محقق سازیم.

آیت‌الله صدیقی در ادامه با عنوان این مطلب که اگر در بعد علمی و هسته‌ای صلح‌آمیز دست پر باشیم، دست برتر را در مذاکرات خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر قدر این نعمت را ندانیم، نمی‌توانیم به وعده‌های دشمن اعتماد کنیم، چرا که همه این وعده‌ها پوچ است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تحریم‌های علیه ایران باید در روز توافق لغو شود، گفت: اجرای تعهدات نباید منوط به مجوز آژانس باشد، چرا که این نهاد در اختیار قدرت‌های بزرگ است.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از اظهارات خود پیرامون اقتصاد مقاومتی و راه‌های تحقق آن اظهار داشت: یکی از چالش‌های اقتصاد مقاومتی، سطحی‌نگری است و به قول یکی از بزرگان، تحقق اقتصاد مقاومتی عرضه می‌خواهد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اقتصاد مقاومتی حاصل عقل‌های جمعی و مورد تأیید بسیاری از نخبگان است. اقتصاد مقاومتی صرفآ مربوط به ایران نمی‌شود و اجرای آن در بسیاری از کشورهای دیگر نیز مشاهده شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: برخی در داخل کشور که مأمورین اجانب هستند، راه نجات کشور را عقب‌نشینی از مبانی دینی و انقلابی می‌دانند تا از این طریق دشمنان به ما چراغ سبز نشان دهند که این مسأله خطرناکی است.

آیت‌الله صدیقی خاطر نشان کرد: اینکه بگوییم مردم تحمل سختی‌ها را ندارند، فکر غلطی است؛ مردم هشت‌ سال و نیم فرزندان خود را به قربانگاه فرستادند و همواره جبهه‌ها را حمایت کردند و امام خمینی(ره) در وصف این مردم گفتند که مردم امروز از مردم صدر اسلام نیز بالاتر هستند؛ لذا اگر تقوا و ایمان داشته باشیم، همه مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار