ساخت فیلم هایی در عرصه امنیت ملی و جاسوسی به همگان گوشزد می کند تا در حفظ و حراست اطلاعات خود حساس باشند و بدانند که آگاهی و داده های ما جزئی از سرمایه های ملی ایران محسوب می شود.

مسعود آب پرور نویسنده و کارگردان مجموعه های تلویزیونی در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران، گفت: ژانر سینمای پلیسی و زیر مجموعه فیلم های جاسوسی در دسته ژانرهای امنیت ملی قرار دارد و جزئی از عرصه جذاب سینما و تلویزیون محسوب می شود.

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ موقعیت سیاسی ژئواستراژیک خاصی که دارد به شدت مورد توجه کشور غربی بود. از گذشته تا به امروز به نظر می آید، همیشه برای سرقت اموال و یا اطلاعات کشور ما تلاش های آزار دهنده‌ای زیادی از طریق جاسوسی و کسب اطلاعات صورت گرفته است و همین مولفه خودش پتانسیل مناسبی را ایجاد می کند تا سینماگران و فیلم سازان زمینه امنیت ملی و جاسوسی بپردازند.

آب پرور در خصوص محدودیت و حمایت ها اظهار داشت: دلیل نپرداختن به حوزه امنیت ملی و ژانر جاسوسی شاید به ما سازندگان مرتبط می شود که یا اطلاعات زیادی در این زمینه نداریم و یا این عرصه را جزئی از حاشیه های خطوط قرمز کشور می دانیم. در صورتی که اگر چنین فیلم ها و مستندها تولید شود مردم جامعه به حتم در آن مشارکت می کنند و امنیت ملی و جاسوسی جزئی از دغدغه هایشان محسوب می شود.

وی در ادامه پیرامون بازتاب تولیدات ژانر امنیت ملی بیان کرد: با نیم نگاهی به کشورهای طراز اول در فیلم سازی، کم کم متوجه می شویم، ساختن اینگونه فیلم ها جزو یکی از جنبه های سودمند پرداختن به موضوع امنیت ملی است و مردم را نسبت به اطلاعات و آنچه دارند حساس می کند و به همه ما گوشزد می کند که ما در زمینه اتفاقات شغلی و اجتماعی کاملا صاحب اختیار نیستم و این داده ها جزو سرمایه های ملی محسوب می‌شود و در مقابل حراست از این ثروت ها باید حساس باشیم.

آب پرور در ادامه افزود: حفظ و حراست از داده ها باید از طریق رسانه تصویر و در پس پرده سینما و در قاب جادویی تلویزیون قصه های پیچیده و جذاب امنیتی و جاسوسی منتقل شود.

کارگردان "دره شاپرک‌ها" در خصوص طرح سریال جدید خود "کایدون" اظهار داشت: مجموعه تلویزیونی "کایدون" به درخواست انجمن سینمای دفاع مقدس به هدف پرداختن به شهدای هسته ای و مراکز هسته ای با ساختار "هوش سیاه" است که در این حال با افتخار می گویم، "کایدون" اگر ساخته شود چند پله از "هوش سیاه" بالاتر است و نظر همگان را در این حوزه جلب می کند و تمام تلاشمان را کرده ایم سریالی را تولید کنیم که مخاطب جوان را به پای قاب تصویر بنشانیم.

وی در پایان گفت: مجموعه تلویزیونی "کایدون" با طرح و ایده خودم و با همکاری گروهی شش نفره به نگارش درآمده و تا امروز 28 قسمت آن به اتمام رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار