رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: پروانه هتل فرشته براساس رای کمیسیون ماده 5 داده شده است اما ابعاد مختلف هتل براساس نیاز امروز در کمیسیون شهرسازی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به قانونی بودن هتل فرشته براساس رای کمیسیون ماده 5 اظهار کرد: پروانه هتل فرشته براساس رای کمیسیون ماده 5 داده شده ودر حال حاضر این هتل در مرحله گودبرداری قرار دارد. 

وی با اشاره به اختیار کمیسیون ماده 5 افزود: کمیسیون ماده 5 به موجب قانون اختیار دارد که نسبت به اضافه بارگذاری در شهر تصمیم گیری کند اما در کمیسیون معماری و شهرسازی ابعاد مختلف هتل براساس اصول شهرسازی از جمله وضعیت هتل، خیابان های اطراف،سایه گذاری و مزاحمت  مورد بررسی قرار می گیرد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی با بیان اینکه انتقادات کاربری تجاری هتل مطرح شده است تصریح کرد: انتقادات کاربری تجاری به هتل فرشته وارد شده که آن نیز براساس رای کمیسیون ماده 5 داده شده است.

سالاری در ادامه بیان کرد: بررسی ابعاد کمیسیون ماده 5 براساس طرح جامع و تفصیلی در اختیار کمیسیون عالی شهرسازی و معماری کشور است. 

وی ادامه داد: مجموعه گزارش ها نشان میدهد که گود برداری هتل فرشته یکی از بهترین و مقاوم ترین گود برداری ها کشور است و اعتراضی از این زاویه به شورا نرسیده است و سازمان نظام مهندسی در صورت وجود چنین پدیده ای مسیولیت دارد. 

سالاری با اشاره به جزییات طبقات هتل عنوان کرد: برخی سایت ها 57 طبقه را برای این هتل ذکر کرده اند اما 47 طبقه است که 11 طبقه آن زیر زمین قرار دارد و معبر اصلی هتل نیز 18 متری و.معبر دیگر 11 متر است که گذر 5 متری ذکر شده در سایت ها خروجی معبر 11 متری است و بر این اساس 2 گذر وجود دارد که تفاوت ارتفاع یک قسمت نسبت به گذر بعدی 10 طبقه است. 

سالاری تاکید کرد: ابعاد مختلف هتل در کمیسیون شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار می گیرد. و در حال حاضر نظر قطعی برای آن نمی دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار