نپال خواستار بازگشت گردشگران شد

مقامات نپالی خواستار بازگشت گردشگران به این کشور زلزله زده شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، "کریپا سور شرپا" – وزیر جدید فرهنگ، گردشگری و هوانوردی غیر نظامی نپال – خواستار بازگشت گردشگرها به نپال شد. 

با گذشت دو ماه از زلزله مرگبار نپال که منجر به کشته شدن 8712 نفر و زخمی شدن 22493 نفر شد، این کشور همچنان با چالش های بسیاری روبرو است. در این حادثه حدود 3 میلیون نپالی آواره شدند. برای اسکان بازماندگان، چادرهای بسیاری در مکان های عمومی نظیر پارک ها بنا شده است. 

مقامات نپالی با ابراز نگرانی از زلزله اخیر و پیامدهای آن اظهار داشته اند این حادثه منجر به کاهش حضور گردشگران در این کشور خواهد شد. ارزی که گردشگران با خود به این کشور می آورند مهمترین منبع ارز خارجی نپال به شمار می رود.

شورای جهانی سفر و گردشگری در سال 2013 (1392) اعلام کرد گردشگران 1.6 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور تزریق کردند. از جمعیت 27 میلیونی نپال بیش از 500000 نفر در بخش گردشگری فعالیت دارند. شغل بیش از 1.1 میلیون نفر دیگر نیز به صنعت گردشگری بستگی دارد. 

وزیر فرهنگ و گردشگری نپال اظهار داشت تخریب آثار تاریخی "کاتماندو" ضرر بزرگی به صنعت گردشگری وارد کرده است؛ اما بسیاری از مکان ها برای بازدید گردشگران باز است. وی خواستار بازگشت گردشگران به این کشور شده است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار