طرح "کشت تلفیقی ماهی- محصولات گلخانه ای-پرورش دام های کوچک و ماکیان " محبوبه سرابی کارمند آبفار استان زنجان در جشنواره و نمایشگاه ملی فن آوری های آب ،خاک و محیط زیست تهران جزء 25 طرح ویژه انتخاب شد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ محبوبه سرابی با اشاره به اینکه امروزه اهمیت محصولات گلخانه ای ارگانیک ، آبزی پروری و پرورش طیور با توجه به بحران منابع آب و خاک حاصلخیز در کشورها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است ، گفت : با تلفیق سه حوزه "پرورش ماهی- محصولات گلخانه ای-پرورش دام های کوچک و ماکیان " مشکلات هر 3 گروه رفع گردیده و وابستگی و نیاز به خارج اعم از تجهیزات مکانیکی و مکمل های غذایی و کودهای تقویتی مرتفع می گردد .

وی هدف اصلی از ایجاد این طرح را به حداکثر رساندن عملکرد هر یک از اجزای بیولوژیکی سیستم جهت افزایش بازده اقتصادی طرح عنوان کرد.

سرابی افزود : اگر یک ناحیه بتواند همزمان برای تولید چندین نوع محصول (دام و طیور،ماهی و محصولات کشاورزی) استفاده شود علاوه بر افزایش و تضمین درآمد منجر به کاهش هزینه های مرتبط با ساخت و ساز ،تجهیزات و افزایش تولید و بازدهی میگردد که در این صورت پرورش توام محصولات گلخانه ای ،ماهی و طیور اقتصادی و سودآور خواهد بود.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: طرح ، جشنواره ، نمایشگاه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.