عربستان سعودی ماه گذشته جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت به هند برای اولین بار در چهار سال گذشته از دست داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، گزارش حرکت کشتی‌ها نشان می‌دهد عربستان سعودی جایگاه خود را در خصوص صادرات نفت به هند به نیجریه واگذار کرده است و بزرگ‌ترین کشور صادر کننده نفت در جهان درحال حاضر با مشکلاتی در خصوص حفظ سهم خود در بازار آسیا مواجه است.  

بر اساس این گزارش که این هفته منتشر شد عربستان سعودی که بزرگ‌ترین عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به شمار می‌رود ماه گذشته جایگاه خود را به عنوان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام به چین نیز از دست داده است و از این نظر پس از روسیه و آنگولا در رده سوم قرار گرفته است.  

عربستان سعودی با وجود اینکه راهبرد حفظ سهمیه تولید سازمان اوپک را رهبری می‌کند تا بر دیگر رقیبان فشار وارد کند اما نتوانسته است جایگاه خود را در برخی از بازارها حفظ کند.  

بر اساس این گزارش، کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه و آنگولا 26 درصد کل واردات هند را در ماه مه تأمین کردند درحالی که سهم آنها در ماه آوریل 15 و نیم درصد بود.  

به همین علت سهم خاورمیانه از بازار هند از 61 درصد به 54 درصد کاهش یافت.  

میانگین صادرات نفت خام عربستان به هند 732 هزار و 400 بشکه در روز و میانگین صادرات نیجریه به این کشور 745 هزار و 200 بشکه در روز به ثبت رسیده است.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار