رییس پلیس فتا از دستگیری کلاهبردار زن نما خبر داد و از کاربران خواست:به هیچ وجه به افرادی که در فضای مجازی شناختی نسبت به آنها ندارند اعتماد نکنند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از پلیس فتا، سرهنگ فرهاد ابدال چگنی گفت: خانمی با مراجعه به مراجع قضایی اظهار کرد با اعتماد به دوستان خود با در گروهی با خانمی به هویت جعلی( نازگل) آشنا و با ورود در آن محیط شماره تماس خود را برای این شخص ارسال که بعد از مدتی متوجه شده شخص مورد نظر خانم نمی باشد.

وی ادامه داد : به گفته شاکی از روز بعد از آشنایی با فرد مورد نظر، هویت جعلی ناز گل با ایجاد مزاحمت و عنوان موضوع که عکس پروفایل او را در اختیار همسرش می گذارد وی را تهدید به خواسته نا مشروع می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا استان با تحقیقات مقدماتی و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد مذبور شده و آن را دستگیر کردند.

ابدال چگنی گفت : برخی افراد بدون اطلاع از قوانین و مقررات حاکم بر فضای مجازی وارد این فضا شده و محیط ناامن و آلوده برای سایر کاربران فراهم می نمایند که پلیس فتا با اینگونه موارد به شدت برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد : بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از جرائم اینترنتی، عدم اعتماد به کاربران و حتی عدم اعتماد به شبکه های اجتماعی است و لازم است به راحتی اطلاعات شخصی خود را در فضای مجازی به اشتراک نگذاریم .



***دستبرد اینترنتی عروس به حساب خواهر شوهر

سرپرست پلیس فتا استان اردبیل گفت: عروس خانواده که به صورت اینترنتی به حساب خواهر شوهر خود دستبرد زده بود، دستگیر شد.

سرهنگ شهروز سیفی جهان گفت: به دنبال اعلام شکایت شهروند اردبیلی مبنی بر برداشت اینترنتی و غیرمجاز مبلغ سه میلیون ریال از حساب بانکی اش، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سرقت اینترنتی توسط نامزد برادر شاکی انجام شده که با هماهنگی مقام قضایی مجرم اینترنتی در منزل پدری اش دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرپرست پلیس فتای استان اردبیل با اشاره به اعتراف مجرم دستگیر شده به جرم ارتکابی اظهار داشت: مجرم پس از سرقت رمز دوم و شماره کارت بانکی شاکی، حساب وی را خالی می کرد.



***دستگیری کلاهبردار بین المللی در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش در گفتگویی ما از دستگیری کلاهبردار بین المللی توسط ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ حسین دهکی گفت: در پی وصول نیابت قضائی از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 30 امور بین الملل تهران، مبنی بر شناسایی و دستگیری متهم به هویت معلوم که اقدام به کلاهبرداری و فروش مال غیر بالغ بر 15 میلیارد ریال در یکی از کشورهای همسایه کشورمان کرد بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

دهکی افزود: از آنجائیکه تعداد زیادی از مالباختگان در این خصوص از متهم شکایت کرده و پیگیر پرونده بودند موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با اقدامات پلیسی و پیگیری های کارآگاهان پلیس آگاهی محل اختفای متهم در یکی از شهرک های مسکونی کیش شناسایی شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: با اقدام به موقع ماموران پلیس آگاهی، متهم در منزل خود غافلگیر و دستگیر و پرونده در این خصوص تشکیل و تحویل مقام قضائی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.