رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور با بیان اینکه سال 94 سالی پر از خبرهای خوب و گام‌های بزرگ برای دانش آموزان استثنایی است، اعلام کرد: کتابهای درسی دانش آموزش استثنایی قبل از شروع سال تحصیلی به مدارس ارسال می‌شود.

"قدمی" رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به گامهای بزرگی که در سال 94 برای رفع مشکل دانش آموزان استثنایی برداشته شده است، اظهار کرد: کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی قبل از شروع سال تحصیلی در اختیار مدارس مربوطه قرار می‌گیرند و انرژی ویژه‌ای روی کتاب‌های بریل گذاشته شده تا نیاز دانش آموزان نابینا مرتفع گردد.

وی ادامه داد: همچنین انجام خدمات درمانی و جراحی دانش آموزان استثنایی و تامین خدمات توانبخشی به صورت خرید خدمت از واحدهای مربوطه بر عهده سازمان مدارس استثنایی است.

وی با بیان اینکه در خصوص درمان این دانش آموزان در  سال 94 تسهیلات ویژه‌ای ایجاد شده است خاطرنشان کرد: خدمات توانبخشی شامل سمعک، ویلچر و سایر تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان به صورت رایگان در اختیار آنان قرار  می‌گیرد.

وی ادامه داد: 7هزار دانش آموز استثنایی در برنامه‌های تابستانی در رشته‌ها و اردوهای مختلف حضور یافته‌اند که این اردوها با همکاری کمیته پارالمپیک برای شناسایی استعدادهای این دانش آموزان صورت گرفته است.

رئیس سازمان مدارس استثنایی با بیان اینکه گام‌های بلندی در  جهت حمایت از دانش آموزان استثنایی برداشته شده ادامه داد: سرویس ایاب ذهاب دانش آموزان در مناطق محروم صد درصد رایگان و سایر مناطق بین 70 تا 80 درصد رایگان شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار