دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت‌های دانش بنیان گفت: گزارشی در خصوص عملکرد قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان و تجاری سازی اختراعات و نوآوری‌های آنها آماده ارائه به مجلس است.

حمید کاظمی دبیر ستاد تجاری سازی و شرکتهای دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه تاکید کرد: این حمایت‌ با همکاری اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در قالب حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان انجام شده است.

کاظمی خاطر نشان کرد: با توجه به ماده 2 قانون شورای عالی عطف مسئولیت سیاست گذاری برنامه ریزی و پیگیری را به عهده دارد و ستاد تجاری سازی مسئولیت آغاز تجاری سازی ایده و تشکیل کار گروه‌های تخصصی را بر عهده دارد.

دبیر ستاد تجاری سازی و شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: کار گروه معافیت‌های مالیاتی و گمرکی وظیفه رسیدگی به اعتراضات دریافت شده از سوی شرکتهای دانش بنیان و مطالعه و پژوهش در راستای بهبود و ارتقا قوانین را به عهده دارد.

وی در این خصوص افزود: با توجه به نارسایی که در زمینه اجرای قانون و دستورالعمل اجرایی وجود دارد تشکیل این کار گروه پیشنهاد شده است.

کاظمی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های مورد انتظار در ستاد دانش بنیان در قالب MBO با هدف ایجاد هماهنگی و بهبود عملکرد ستاد و همچنین برنامه ریزی و تکمیل امور مربوط به کنترل پروژه ستاد تجاری سازی و شرکت‌های دانش بنیان بخش دیگری از عملکرد این ستاد است.

وی بیان کرد: کار گروه‌های مورد نظر به دو گروه تقسیم می‌شوند که کار گروه‌های مسئله محور که با هدف رفع مشکلات موجود طراحی شده‌اند این کار گروه‌ها براساس کارهای مطالعاتی ستاد تجاری سازی و با مشاهده گزارشات دریافتی از دستگاههای مشمول این قانون و موانع اجرایی شدن قانون که توسط دستگاه‌ها مطرح شده است طراحی شده‌اند.

کاظمی ادامه داد: نوع دوم کارگروه‌های ستاد تجاری سازی برای انجام کارهای مطالعاتی و پشتیبانی فکری ستادهای مسئله محور طراحی شده‌اند.

وی در ادامه در خصوص تشکیل کار گروه نظام تامین مالی نیز گفت: با توجه به نارسایی‌هایی که در زمینه اجرای قانون و دستورالعمل اجرایی آن در حوزه تامین مالی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان وجود دارد تشکیل این کار گروه پیشنهاد گردید.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار