معاون وزیر نیرو گفت:افزایش قیمت مشترکین پرمصرف به عنوان عاملی بازدارنده برای این افراد میتواند از استفاده نامتعارف آنها جلوگیری کند.

رحیم میدانی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا در گفتگو با خبرنگار حوزه انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کیفیت آب گفت: کاهش بارندگی ها علاوه بر ایجاد پدیده خشکسالی بر روی کیفیت آب نیز تاثیرگزار است،در کنار این مورد ورود فاضلاب شهری،صنعتی، زهاب های کشاورزی و ورود شیرابه زباله ها پس از دفن نیز شرایط را به مراتب ناگوارتر کرده است.

وی در ادامه افزود:در برخی از مناطق با کاشت محصولاتی همانند نیشکر و ورود زهاب آنها به روان آب ها،کیفیت آب تنزل پیدا می کند،بنابراین تمام بخش ها به سهم خود پساب هایی را به سامانه آب وارد و بر روی کیفیت آب تاثیر می گذارند.

میدانی تصریح کرد:در حقیقت باید بر روی پساب های ورودی به روان آب ها نظارت صورت گیرد تا با استاندارد معینی این پساب ها وارد محیط زیست شوند که مسئولیت آن بر عهده سازمان محیط زیست و وزارت نیرو است.

معاون وزیر نیرو در خصوص تعرفه آب مشترکین کم مصرف اظهار داشت:از سال گذشته به دنبال تغییر تعرفه پله های بالای مصرف بوده ایم.

وی در ادامه گفت:هدف ما از افزایش قیمت به عنوان عاملی بازدارنده است و پیام ما به این دسته از مشترکین این است که نباید مصرف نامتعارف آب را داشته باشند،زیرا با این رفتار حق افرادی که به صورت متعادل آب استفاده می کنند ضایع می شود به همین دلیل ما قبل از هر رویدادی  سه مرحله اخطار به انشعابات آب پرمصرف می دهیم.

میدانی در پایان خاطرنشان کرد:مشترکین پر مصرف که توان مالی بالایی دارند،اعداد کوچک برای آنها جذبه ندارد به همین خاطر افزایش قیمت آب را عاملی بازدارنده می دانیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار