مدیرعامل آبفای استان زنجان گفت:بر اساس قانون تا پايان امسال شهرداري هاي مكلف به جدا سازي آب مورد نياز براي آبياري فضاي سبز شهري از آب شرب هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ؛ از زنجان ،مهندس علیرضا جزء قاسمی با بیان این مطلب تعامل شهرداري زنجان با شركت آب و فاضلاب را مناسب ارزيابي كرد .

وي تعداد كل چاه هاي آب شرب در سطح استان زنجان را 119 حلقه عنوان و اظهار كرد: چهار رشته قنات، چهار چشمه و آب هاي سطحي از ديگر منابع تامين آب اين استان است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري استان زنجان به خشكسالي و كاهش ميزان بارش ها اشاره كرد و گفت: در شهرهاي زنجان، ابهر، خرمدره و خدابنده با كسري آب مواجه هستيم.

جزء قاسمي ادامه داد: با توجه به كاهش 40 درصدي پوشش برفي، سطح روان آبها 45 درصد كاهش يافته و اين امر باعث شده تا از وضعيت آبي مناسبي برخوردار نباشيم.

وي در خصوص تامين آب شهرستان ابهر نيز يادآورشد : آب مورد نياز اين شهرستان توسط 15 حلقه چاه تامين مي شود.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب شهري استان زنجان گفت : 90 تا 93 درصد آب موجود در كشور براي كشاورزي و تنها هفت درصد در زمينه شرب و حوزه صنعت استفاده مي شود.

جزء قاسمي تعداد چاه هاي کشاورزی را 18 هزار و 500 حلقه چاه ذکر کرد و گفت : 7 هزار و 500 فقره از این چاهها غیرمجاز است .

وي ميانگين هدر رفت آب در استان زنجان را 16 درصداعلام کرد و گفت: زنجان جز 13 استان با تنش آبي شديد كشور است كه در صورت ادامه روند كنوني اين ميزان تشديد خواهد شد.

جزء قاسمي به اجراي طرح فاضلاب شهري در 7 شهرستان زنجان اشاره و تصريح كرد: در حال حاضر در سه شهر از شهرهای استان شبکه فاضلاب در حال بهره برداری است و در شهر زنجان 35 درصد شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب می باشند .

مدير عامل شركت آب وفاضلاب شهري استان زنجان تعداد مشتركين پر مصرف خانگي شهر زنجان را 17 هزار و 864 مشترك عنوان و خاطر نشان كرد: در اين شهر يك هزار و 101 مشترك پر مصرف غيرخانگي وجود دارد.


انتهای پیام/گ

برچسب ها: جداسازی ، فضای ، سبز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.