معاون آموزشی وزیر علوم گفت: با وجود اینکه موسسات غیر دولتی در 4 سطح، سطح بندی شدند اما هنوز گام جدی در رتبه بندی موسسات دولتی برداشته نشده است.

مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به حذف آزمون دکترای تخصصی هیچ نظارت سختی برای پذیرش دانشجو صورت نمی‌گیرد، چرا که در آئین نامه،‌ یک شورای نظارن تعیین شده که مرکب از یکسری افراد حقیقی و حقوقی است و در آزمون متمرکز سازمان سنجش، این ارگان پاسخگوی تمام این مرحله از آزمون است.

وی در خصوص سطح بندی موسسات دانشگاهی افزود: سطح بندی موسسات غیر دولتی انجام شدند، چنانچه موسسات در 4 سطح، مورد سطح بندی قرار گرفته شده، البته این درحالی است که در موسسات دولتی هنوز گام جدی برداشته نشده است و این طرح در حال بررسی است. 

شریعتی نیاسر تصریح کرد: به خاطر حساسیت بالایی که این سطح بندی دارد، امیدواریم که بتوانیم فرصت کافی و دقیقی برای انجام آن داشته باشیم بنابراین پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور ماه به جمع بندی برسیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص آئین نامه جذب اعضای هیئت علمی و حذف اساتید حق التدریسی اظهار داشت: آئین نامه جذب اعضای هیئت علمی در حوزه معاونت اداری مالی است و اساتید حق التدریس هم به حوزه من مربوط نمی‌شود. 

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران روی این طرح فعالیت دارد که بر‌اساس آن طرح حق تدریس را حذف می‌کند و اگر خود دانشگاه نهایی کند این طرح به ما داده می‌شود. 

شریعتی نیاسر در ادامه اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های اولیه که صورت گرفته است تعداد دانشگاه‌های برتر کشور از 10 دانشگاه بیشتر می‌شود، چنانچه دانشگاه‌های بیشتری در گروه یک قرار می‌گیرند. 

وی در خصوص معیار دانشگاههای برتر کشور تصریح کرد: نسبت استاد به دانشجو، میزان سهم پژوهش، سرانه دانشجویی میزان انتشارات و تعداد اعضای هیئت علمی از جمله پارامترهای مهم در برتر بودن یک دانشگاه به حساب می‌آید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار