دختر انگلستانی که پیشرفته ترین دست مصنوعی جهان را استفاده می‌کند. آشوول که از زمان تولد دست راست نداشته اکنون در کنار انجام بسیاری از کارها، قادر به دوچرخه سواری نیز است.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از صبحانه، دختری انگلستانی به نام "نیک آشوول"، تبدیل به اولین زنی شده که پیشرفته ترین دست مصنوعی جهان را استفاده می‌کند. آشوول که از زمان تولد دست راست نداشته اکنون در کنار انجام بسیاری از کارها، قادر به دوچرخه سواری نیز است.



شرکت "استیپر" واقع در شهر لیدز در رابطه با این دست گفته‌اند که بی‌بیونیک کاملا براساس آناتومی بدن نیک آشوول، دختر ۲۶ ساله اهل لندن ساخته شده است. در نتیجه در کنار سازگاری با بدن این دختر جوان، امکان انجام حرکاتی دقیق را نیز به او می‌دهد.

سازنده برای ایجاد بدنه این دست از خودروهای فرمول 1 الهام گرفته و با کوچکتر کردن اجزای بدنه این خودرو توانسته‌اند، دست بی‌بیونیک را ایجاد کنند. این دست به دلیل همین بدنه از حساسیت بالایی نیز برخوردار بوده و ۱۴ قابلیت مختلف برای نگه داشتن اشیاء را می‌دهد.



دست "بی‌بیونیک" به کمک سنسور حساسی که در آن تعبیه شده قادر است تا حرکات مورد نیاز شخص را از طریق حرکت عضلات تشخیص دهد. این دست با استفاده از ۳۳۷ موتور جداگانه‌ که در آن تعبیه شده امکان حرکت انگشتان و اجزای مختلف را به آشوول می‌دهد.

محققان برای افزایش قدرت، تعادل و سرعت این دست از نوع خاصی مغناطیس استفاده کرده‌اند. در کنار این بی‌بیونیک دارای حسگرهای پیشرفته‌ای برای انتقال حس‌های مختلف به استفاده کننده است. "نیک آشوول" با کمک این دست ۴۵ کیلوگرمی به قدرتی باور نکردنی نیز دست یافته است.



نیکی در رابطه با دست جدیدش گفت: «از همان ابتدا که این دست را استفاده کردم متوجه شدم که بسیاری از کارها را که در گذشته امکان انجامشان را نداشتم می‌توانم با این دست انجام دهم. آنجا بود که فهمیدم زندگی را بی‌دلیل برای خود سخت کرده‌ام. اکنون قادر به انجام کارهایم به صورت طبیعی تر و راحت‌تری هستم.»

در گذشته شخصی به نام "نیکِل آکلند" نیز نسخه‌ای از این دست بی‌بیونیک را استفاده کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار