معاون آبخيزداري اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان گفت : 23 ميليارد ريال اعتبار به اجراي طرحهاي آبخيزداري استان اختصاص يافت.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد ؛ محمد اکبرپور افزود: در سال‌ جاري اين معاونت 8 طرح و 31 پروژه آبخيزداري را با اعتبار بالغ بر 23 ميليارد ريال اجرایی کرد.

وی اظهار داشت: براي اجراي طرحهاي آبخيزداري در استان سه طرح ملي آبخيزداري در حوزه آبخيز اترك ،اجراي عمليات آبخيزداري و حفاظت از حوزه سد گلستان و طرح آبخيزداري حاشيه كوير مركزي با بيش از 16 ميليارد ريال اعتبار مصوب شده که از این میزان اعتباری افزون بر 10 میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است.

وی كنترل سيلاب و رسوب و حفاظت از آب و خاك را از اهداف اجراي طرحهاي آبخيزداري عنوان كرد .

اکبرپور گفت : در سال 93 به منظور حفاظت از خاک در سطح 2 هزار و 115 هکتار از اراضی ملی و مستثنیات استان عملیات بیولوژیک اجرا شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان گفت: عملیات بیولوژیک در قالب 21 پروژه و با اعتباری افزون بر 11 میلیارد ریال در حوزه های آبخیز شهرستانهای استان اجرا شد.

وی اظهار داشت: این طرحها شامل 167 هکتار عملیات بذرپاشی، 1319 هکتار کپه کاری ، 160 هکتار نهالکاری ، 260 هکتار مراقبت و آبیاری و 209 هکتار تبدیل دیمزارهای کم بازده به علوفه کاری می باشد.

اکبرپور ، هدف از اجرای این طرحها را حفظ و پایداری خاک و کنترل رسوب در حوزه های آبخیز عنوان کرد وی افزود: برای حفاظت از طرحهای بیولوژیک در سطح 8290 هکتار از حوزه های آبخیز عملیات قرق انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.