گزارش/

دولت سیاست‌های تشویقی برای انصراف دهندگان را فراموش کرد

با گذشت ماه ها از اعلام سیاست های تشویقی دولت برای انصراف دهندگان، هنوز خبری در این خصوص منتشر نشده و تشویق این افراد در حد خالی نبودن عریضه برای سخنرانی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصاد کلانگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از زمان تکیه دولت یازدهم بر کرسی قوه مجریه، نحوه پرداخت یارانه نقدی با انتقادات زیادی مواجه شد به گونهای که از همان ابتدا ساماندهی قانون هدفمندی و ارائه یارانه نقدی تنها به اقشار نیازمند در برنامههای دولت گنجانده شد.

بر این اساس؛ اوج انتقادات وارده به یارانه نقدی مربوط به اوایل سال گذشته می‌شود که با مصوبه مجلس، دولت برای ورود به فاز دوم اقدام به ثبت نام مجدد برای واریز یارانه نقدی کرد تا با تکیه بر آمارهایی کهاز اشتباه بودن نحوه پرداخت یارانه حکایت داشت، افراد پردرآمد را به خروج از لیست یارانه نقدی ملزم کند.

در این میان در کنار ارائه آمار و سخنرانیهای مختلف،‌ سخنگوی دولت اعلام کرد "انصراف دهندگان از دریافت یارانه به عنوان همیاری با دولت از یک امتیاز برخوردار خواهند شد و نسبت به همکاری این بخش از مردم با دولت به جای کمک‌های نقدی ضمن اینکه می‌توانند از امکانات موجود استفاده کنند از تسهیلات ویژه‌ای نیز استفاده خواهند کرد و قطعاً اعلام خواهد شد که تسهیلات مورد نیاز برای آن‌ها چیست"

البته در کنار ارائه برنامه تشویقی برای انصراف دهندگان، اعلام شد افراد غیرنیازمندی که کماکان در صف دریافت یارانه حضور داشته باشند 3 برابر یارانه دریافتی جریمه خواهند شد.

با تمام این مباحث،‌ 73 میلیون ایرانی مجدد فرم ثبت نام را پر کرده و تنها 2 میلیون و 400 هزار نفر با انصراف، از لیست یارانه بگیران خارج شدند که نشان داد دریافت یارانه نقدی حتی به جریمه و تشویق شدن ارجحیت دارد!

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ با گذشت ماه‌ها از اعلام سیاست های تشویقی دولت برای انصراف دهندگان، هنوز خبری در این خصوص منتشر نشده و به نظر می‌رسد تشویق این افراد در حد خالی نبودن عریضه برای سخنرانی بوده است.

به هرحال انتظار می‌رود دولت یازدهم که یدککش صفت تدبیر و امید است تدابیری را که به محضر مردم ارائه می‌کند به مرحله عملیاتی نیز برساند و این تدابیر فقط در حد تئوری نباشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار