رئیس اتحادیه بارفروشان با تأکید بر اینکه قیمت میوه تابع عرضه و تقاضا است، گفت: اتحادیه بارفروشان هیچ افزایش قیمتی را به خریداران تحمیل نمی‌کند بلکه تنها قیمت واقعی میوه را کنترل می‌کند.

قیمت میوه تابع عرضه و تقاضا استسید محسن محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علل گرانی قیمت میوه گفت: علت گرانی میوه یا هر کالای دیگر در مرحله اول تابع عرضه و تقاضا است و اگر عرضه کم باشد قیمت بالا می‌رود.

وی افزود: در میادین میوه و تره‌بار قیمت دست صنف بارفروشان نیست که به دلخواه خود آن را تغییر دهند بلکه تولیدکنندگان و خریداران در قیمت تمام شده میوه تأثیرگذار هستند.

به گفته محمودی، تولیدکنندگان میوه قبل از برداشت محصول از قیمت آن در سراسر کشور اطلاع کسب می‌کنند و بعد میوه را به میادین سطح کشور ارسال می‌کنند.

وی ادامه داد: در قیمت نهایی میوه خریداران نیز نقش بسزایی دارند چرا که اگر قیمت میوه‌ای به عنوان مثال 5 هزار تومان باشد برای آن رقم بیشتری را پرداخت نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه عرضه و تقاضا در قیمت میوه نقش اصلی را دارد، گفت: اتحادیه بارفروشان بر قیمت واقعی میوه و توزیع مناسب آن نظارت دارد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت میوه‌های وارداتی نیز از عرضه و تقاضا تبعیت می‌کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه میوه یک کالای فاسدشدنی است، اتحادیه بارفروشان هیچ افزایش قیمتی را به خریداران تحمیل نمی‌کند و خرده‌فروشان سطح شهر نیز با 35 درصد سود می‌توانند میوه را به دست مصرف‌کنندگان برسانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار