سید محسن محمودی رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگو با خبرنگار
حوزه تجارت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علل گرانی قیمت میوه گفت: علت گرانی میوه یا هر کالای دیگر در مرحله اول تابع عرضه و تقاضا است و اگر عرضه کم باشد قیمت بالا میرود.
وی افزود: در میادین میوه و ترهبار قیمت دست صنف بارفروشان نیست که به دلخواه خود آن را تغییر دهند بلکه تولیدکنندگان و خریداران در قیمت تمام شده میوه تأثیرگذار هستند.
به گفته محمودی، تولیدکنندگان میوه قبل از برداشت محصول از قیمت آن در سراسر کشور اطلاع کسب میکنند و بعد میوه را به میادین سطح کشور ارسال میکنند.
وی ادامه داد: در قیمت نهایی میوه خریداران نیز نقش بسزایی دارند چرا که اگر قیمت میوهای به عنوان مثال 5 هزار تومان باشد برای آن رقم بیشتری را پرداخت نمیکنند.
وی با تأکید بر اینکه عرضه و تقاضا در قیمت میوه نقش اصلی را دارد، گفت: اتحادیه بارفروشان بر قیمت واقعی میوه و توزیع مناسب آن نظارت دارد.
وی به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت میوههای وارداتی نیز از عرضه و تقاضا تبعیت میکنند.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه میوه یک کالای فاسدشدنی است، اتحادیه بارفروشان هیچ افزایش قیمتی را به خریداران تحمیل نمیکند و خردهفروشان سطح شهر نیز با 35 درصد سود میتوانند میوه را به دست مصرفکنندگان برسانند.
انتهای پیام/