استاندار خراسان شمالی مجموع تعهدات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را نزدیک به دو هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

دو هزار میلیارد تومان تعهدات مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از بجنورد ، پرویزی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، درباره مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گفت : بخش عمده این اعتبارات مربوط به راه و راه آهن است که بیش از 1200 میلیارد تومان را به خود اختصاص داد.

استاندار خراسان شمالی افزود : راه آهن شیروان – بجنورد- اسفراین – نقاب در سه سال آینده و راه بجنورد به جنگل گلستان در دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پرویزی همچنین گفت : برای شهرهای بجنورد-شیروان و فاروج در حوزه آبرسانی و همچنین برای ساخت سدها اعتبارات لازم تخصیص یافت به طوری که سدهای سومبار و چندیر تا سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از احداث و ترمیم بیش از 660 کیلومتر راه روستایی ومحور اصلی در استان خبر داد.

پرویزی یکی از ویژگیهای مهم این سفر را تخریب و بازسازی تمام مدارس خشتی و گلی در استان عنوان کرد و گفت: طرح گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان امسال آغاز و در سال 95 به بهره برداری خواهد رسید.

استاندارهمچنین به تخصیص اعتباری افزون بر 100 میلیارد تومان به بهداشت،درمان و علوم پزشکی برای 600 تخت بیمارستانی جدید اشاره کرد و گفت:خراسان شمالی دارای 820 تخت بوده که با اضافه شدن این تخت ها بخشی از مشکلات حل خواهد شد.

پرویزی همچنین به احداث 4مجتمع دامداری و گلخانه ای ، طرح توسعه فرودگاه بجنورد ،تکمیل فاضلاب شهر اسفراین، رفع مشکلات صنایع و آبرسانی به شهر بجنورد با اعتباری افزون بر 35 میلیارد تومان اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.