دولت آمریکا تائید کرد در جنگ جهانی دوم سلاح های شیمیایی را روی سربازان آمریکایی آزمایش کرده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا تائید کرد در جنگ جهانی دوم سلاح های شیمیایی را روی سربازان آمریکایی که از نژاد های مختلفی بودند آزمایش کرده است. هدف از این اقدام، بررسی واکنش گروه های نژادی مختلف به تاثیر سلاح های شیمیایی بوده است. 

اولین گزارش مربوط به آزمایش سلاح های شیمیایی روی سربازان آمریکایی در سال 1993 (1371) منتشر شد. در این خصوص تحقیقات جدیدی در حال انجام است. 

در جنگ جهانی دوم دولت آمریکا انواع سلاح های شیمیایی نظیر گاز خردل را بر روی  60000 سرباز آمریکایی آزمایش کرد. مواد شیمیایی مایع مستقیما به پوست قربانیان تزریق می شد. 
سخنگوی پنتاگون در پاسخ به تحقیقات جدید در خصوص آزمایش سلاح های شیمیایی بر روی سربازان آمریکایی گفت: پس از افشای برنامه وزارت دفاع در سال 1993 (1371) این وزارتخانه دیگر اقدام به اجرای چنین برنامه ای نکرد. 

گاز خردل در صورت تماس با پوست باعث سوختگی می شود و می تواند به سرعت منجر به تخریب دی ان ای شود. اگر این گاز استشمام شود، باعث بروز "آمفیزم" (نابودی پارانشیم ریوی) و آسم می شود. تماس با این نوع ماده شیمیایی همچنین از دلایل بروز سرطان خون و سایر سرطان ها به شمار می رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار