یکی از فعالان حوزه و دانشگاه در صفحه اینستاگرامش توضیحی درمود یک شایعه در خلال بازی دیشب تیم ملی والیبال ایران و آمریکا منتشر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از  مشرق- حجت الاسلام علی سرلک در خصوص مطلبی که در حین بازی تیم ملی والیبال ایران و آمریکا در گروه های مجازی منتشر می شد، با این مضمون که "بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا از دو ساعت قبل از بازی وارد استادیوم شدن و تا اذان مغرب تهران به احترام ایرانیان داخل استادیوم لب به آب نزدند"، نوشت: نمیتوانم بگویم آب نخوردن آمریکاییها بقول ارسطو آیا کار بدیست؟
 
آب نخوردن تیم والیبال آمریکا؛ مسئله این است؟
 
باهر دلیل وتوجیه و انگیزه ای از جمله حتی ترس و فریبکاری و سیاست بازی و ... کارشان نوعی احترام تلقی میشود.
 
بقول شهید مطهری جفاست که حرمله لعنت الله علیه را تیرانداز قابلی ندانیم. اگر چه تمام وجودمان از او لبریز از کینه و نفرت است ولی نشانه گیری اش که خوب است.
 
حالا حکایت آب نخوردن این تیم قدر والبته بازنده در برابر ایران است.
 
اولا چقدر زود بعضی مثل آب خوردن جو زده میشوند و شروع میکنند به مدح و ثناء آمریکا و از آن بدتر تحقیر و تعریض به فرهنگ و منش خودمان.
 
ثانیا چقدر ساده انگارانه بعضی - از جمله مسولان وزارت ورزش- تصور می کنند این میدان فقط ورزشی است و ازاثرات و ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی اش غفلت می کنند و نسبت به آن طرح و برنامه مهمی ندارند.
 
این را هم اضافه کنم که تردید ندارم در این مسئله به ظاهر کوچک آب نخوردنشان، مشاوره و بلکه دستوالعمل از طرف دولتشان داشته اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۳ تير ۱۳۹۴
ما با ملت آمریکا هیچ مشکلی نداریم هردو ملت هم ملت ایران و هم ملت آمریکا ملت با فرهنگ و نجیبی هستند مشکل ما با دولت و حکومت آمریکا و ایادی صهیونیست هاست
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۲:۴۸ ۰۳ تير ۱۳۹۴
اين انسانهاي با فرهنگ و متمدن اگر لطف كنند و دولتشان را به خاطر حمايت از تروريسم نقد كنند بد نيست تا حق مطلب را اداء كرده باشند!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زن ایرانی
۱۱:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۴
هیچ کار آمریکاییها بی دلیل نیست اگه این کار رو نمی کردن باید شک میکردیم صداقت کجا آمریکاییها کجا این رو تاریخ به ما ثالت کرده حالا هی پیام بدیم که اینها از روی فرهنگشان اینکار کردن والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۳ تير ۱۳۹۴
بنده هاي خدا خيلي ساده ايد امريكايي ها به ابها اعتماد نداشتند تا اب مورد تاييد خودشون نرسه لب به هيچي نمیزنند
Iran (Islamic Republic of)
pse
۱۰:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۴
به نظرم باید به فرهنگ ها و مذاهب احترام گذاشت بازیکنان آمریکا این کارو انجام دادن
نباید این کارشون رو سیاسی بدونیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۴
حالا خوبه اب نخوردن
میخوردن چی میشد