عملیات اجرایی آزادراه جنوبی تهران از شهر آبیک به چرم شهر به طول 158 کیلومتر آغاز شد.

آغاز عملیاتی اجرایی آزاد راه جنوبی تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آزادراه جنوبی تهران در چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی واقع شده است.

محدوده طرح از شهر آبیک واقع در آزادراه قزوین – کرج تا اتصال به آزادراه تا حرم تا حرم در محدوده چرم شهر به طول 158 کیلومتر تعریف شده است. 

مسیر این آزادراه که از غرب شهر آبیک شروع می‌شود پس از حدود 45 کیلیومتر از طریق تقاطع غرب هم سطح از راه اصلی اشتهارد - ماهدشت عبور کرده و و در کیلومتر 90 با راه اصلی و  آزادراه تهران - ساوه تقاطع دارد. 

این گزارش می‌افزاید: آزادراه جنوبی تهران در کیلومتر 120 با راه اصلی و آزادراه تهران قم تقاطع داشته و در نهایت در کیلومتر 158 به مسیر آزادراه قم – چرم شهر – گرمسار در محدوده شهر چرم شهر متصل می‌شود. 

گفتنی است؛ این آزادراه تکمیل کننده آزادراه شماره 2 است که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع و تا مرز سرخس در شرق کشور تالیف شده است.
 
بر اساس این گزارش؛ اهداف این طرح عبارتند از توسعه کوریدور بین المللی آزادراهی شرق به غرب و همچنین آزادراه شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه‌های غرب و جنوب شرق کلان شهر تهران و کاهش طول مسیر از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود. 

در همین راستا، کاهش بار ترافیکی آزادراهی قزوین – کرج و کرج - تهران و کاهش زمان سفر برای وسایل نقیله سبک 92 دقیقه و نیمه سنگین 110 دقیقه و کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های زیست محیطی و گازهای گلخانه‌ای و سوانح رانندگی از دیگر اهداف این طرح به شمار می‌رود. 

بر اساس این گزارش، آزادراه جنوبی تهران در کریدورهای بین‌المللی حمل و نقل شرق به غرب شمال جنوب و شبکه بزرگراه آسیایی واقع است. 

اتصال این آزاد راه به شبکه آزاد راهی داخل کشور از طریق مرند – بازرگان به ترکیه و راه‌های بین المللی انجام می‌گیرد. 

گفتنی است؛ پیش بینی هزینه تمام شده این طرح 24 هزار میلیارد ریال و زمان بهره برداری آن در در سال 1398 است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار