هفت شهر گرگان، گنبد کاووس، بندر ترکمن، گمیشان ،آق قلا و فاضل آباد در شرایط تنش آبی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از گرگان؛  خسروی معاون بهره برداری آب و فاضلاب گلستان گفت: گلستان جزء 5 استان نخست مواجه با تنش آبی کشور است و در کنار استان های فارس، کرمان و هرمزگان با مشکل آب مواجه است. 

وی در ادامه افزود: هفت شهر گرگان، گنبد کاووس، بندر ترکمن، گمیشان ،آق قلا و فاضل آباد در شرایط تنش آبی به سر می برند.

خسروی با اشاره به  پتانسیل آبهای تجدید پذیر استان گفت: نزدیک به 2 و نیم میلیارد متر مکعب پتانسیل آبهای تجدید پذیر گلستان است که حدود 80 درصد این آبها بهره برداری می شود که بر اساس استاندارد های جهانی اگر بین 20 تا 40 دصد از این منابع بهره برداری شود در استانه بحران کم آبی قرار میگیریم.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب گلستان  از مصرف بی رویه آب شرب در استان خبر داد و گفت: مصرف استاندارد سرانه اب در جهان برای هر فرد در شبانه روز 150 لیتر است که در گلستان میزان مصرف به 230 لیتر می رسد و برای جلوگیری از قطعی آب در تابستان از شهروندان خواست بین 10 تا 15 درصد در میزان مصرف آب شرب صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی آب نباشیم.

خسروی در پایان  افزود: امسال 14 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته کاهش  داشته است همچنین نسبت به میانگین بلند مدت 25 درصد کاهش بارش داشتیم  و به همین دلیل در بعضی ایستگاه ها شاهد خشک شدن رودخانه های  قره سو و اترک هستیم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.