فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء از افتتاح بزرگترین پالایشگاهی نفتی خبر داد و گفت: در حال حاضر 60 درصد پروژه‌های آزادراهی کشور در دست قرارگاه قرار دارد.

افتتاح بزرگترین پالایشگاه نفتی در 45 روز آینده/ پیشرفت فیزیکی 60 درصد از آزادراه‌های کشور
به گزارش خبرنگار حوزه راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین هاشمی" استاندار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک – چرمشهر با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم تصویب کمربندی سوم بوده است گفت: راه‌اندازی کمربند سوم بعد از گذشت چند سال دوباره مطرح گردید و این موضوع باعث شد یکی از گره‌های اصلی تهران بازگشایی شود.

وی در ادامه افزود: راه‌اندازی قطار شهری با متروی حومه یکی از پروژه‌های مهم به شمار می‌رود که برنامه‌ریزی‌های آن‌ در دولت صورت گرفته و امیدوار هستیم تا شهریور ماه سال 95 به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: امیدوار هستیم در راه‌اندازی قطار حومه از بخش خصوصی استفاده شود.

استاندار تهران توضیح داد: ایران همواره با جمعیت‌های میلیونی در تمامی بخش‌ها از جمله روستاها روبرو است بنابراین دولت باید توجه خود را به این موضوع افزایش دهد.

هاشمی یادآور شد: استان تهران حدود 50.5 درصد از مالیات کل استان‌‌های کشور را تأمین می‌کند و نزدیک به 75 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی توسط تهران انجام می‌شود بنابراین این شهر نیازمند توجه بیشتر نیز است.

در ادامه سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه امروز علی رغم تمامی تنگناها و مشکلات مالی در کشور قرار گاه مانند دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کند گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء بر اساس اعتقاد و با استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های کشور همچنان در اکثر نقاط کشور متولی و مجری کلیه پروژه‌ها از جمله پروژه‌های انتقال نفت و گاز پالایشگاه و زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای است.

وی افزود: بحث ترحیم‌ها در اقتصاد کشور تأثیر دارد اما باعث توقف فعالیت‌های اقتصادی نشده است و ما باید مانند دوران دفاع مقدس کارهای خود را پیش ببریم.

عبداللهی تصریح کرد: در حوزه راه‌آهن 4 هزار کیلومتر پروژه در دست اجرا داریم و در حوزه آزادراه نیز 60 درصد از پروژه‌ها در دست قرارگاه است که مهم‌ترین آنها آزادراه اراک و خرم‌آباد است که باعث شده است بخشی از ترافیک‌های اصلی در جاده‌ها کاهش یابد و اتصال این آزادراه به آزادراه حرم تا حرم به طول 150 کیلومتر نیز نقش موثری در کاهش ترافیک داشته است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء توضیح داد: آ‌زادراه کمربندی جنوب به طول 160 کیلومتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کلیه ترافیک‌های غرب و شمال غرب در استان‌های قزوین، البرز و تهران را جمع کرده است و این موضوع نیز از بعد امنیتی اهمیت بسیار زیادی دارد.

عبداللهی توضیح داد: در آینده‌ای نه چندان دور( 45 روز) شاهد افتتاح بزرگترین پالایشگاه در کشور خواهیم بود این پروژه تا امروز 10 میلیارد مترمکعب گاز را منتقل و 4.8 میلیون بشکه میعانات گازی را وارد کرده است که این پروژه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی توضیح داد: در حال حاضر ایجاد اشتغال در کشور بسیار پراهمیت است و باید بستر کار را برای جوانان ایجاد کنیم و امنیت شغلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی به کاهش زمان ارائه مجوز اشاره کرد و گفت: باید دولت هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را برای کاهش زمان اخذ مجوز و  نیز کاغذبازی به کار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار