مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر گفت:۵۰ میلیون ماسک های نانودرهلال احمر تولیدشده است وتا ۱۰ ساعت از ورود آلودگی به دهان جلوگیری می کند.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل ازاداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر ، حسام الدین مدنی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر با اشاره به  تولید ۵۰ میلیون ماسک نانواظهارکرد:تنها کشورهای آلمان، انگلیس، ژاپن و امریکا تکنولوژی تولید ماسک نانو رادرکشور خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه این ماسک هنگام آلودگی هوا و افزایش ذرات معلق مناسب است، تصریح کرد: این ماسک که دارای لایه ۲/۰ میکرونی نانو است از ورود هر نوع ریز گرد به دهان و مجاری تنفسی افراد جلوگیری می کند.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمرمطرح کرد:افراد در محل‌های عفونی و آلوده به ویروس نیز می توانند از این نوع ماسک‌ها استفاده کنند.

مدنی تاکید کرد:هترین ماسک ها حداکثر تا ۲ ساعت از ورود میکروب و باکترها و ریزگردها جلوگیری می کند،ماسک های تولیدی هلال احمر تا ۱۰ ساعت از ورود آلودگی به دهان جلوگیری می کند.

وی درپایان گفت: زائران عتبات و حجاج نیز می توانند برای جلوگیری از انتشار و مبتلا شدن به بیماری های تنفسی از این ماسک استفاده کنند.

به گفته وی در حالی که قیمت محصول اروپایی ماسک نانو ۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، قیمت ماشک های نانو که با تکیه بر دانش داخلی تولید شده؛ تنها ۶۵۰ تومان است.

یادآور می شود از بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری تولید انبوه ماسک های نانو هلال احمر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در شرکت داروسازی سها وابسته به جمعیت هلال احمر آغاز شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، ماسک ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار