حوزه دولت در 24 ساعت گذشته رویدادهایی را پشت سر گذاشته که در زیر می‎خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حوزه دولت در بیست و چهارساعت گذشته اخبار و رویدادهایی را پشت سر گذاشت که بخشی از آن را در زیر می‌خوانید.

*گزارش/ دولت چه حربه‌ای برای مقابله با داعش دارد؟

خطر نزدیک شدن داعش به مرزهای کشور چندیست از سوی مسئولان کشور گوشزد می‌شود.

*معاون اجرایی رئیس جمهوری پیروزی والیبالیست ها مقابل آمریکا راتبریک گفت

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان مقابل آمریکا را به مردم ایران تبریک گفت.

*پرویز اسماعیلی در اینستاگرامش نوشت/ نفس مردم دست کیست؟

معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور نوشت: معضلات فرهنگی و اجتماعی قطعا ربطی به تحریم ندارد. فرهنگ مقاومتی کم اهمیت‌تر از اقتصاد مقاومتی نیست. اینکه می‌گویند از اقتصاد و حتی معیشت مردم برای تعالی فرهنگ بگذریم؛ خیلی خوب و درست است. اما عملکرد آنها که ابزارها، بودجه‌ها و امکانات بزرگ فرهنگی کشور را در اختیار دارند، نباید پشت اقتصاد و تحریم پنهان شود.

*مشارکت سران قوا در کمک به آزادی زندانیان نیازمند

کمک‌های سران قوای سه‌گانه در بیست و هشتمین جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مشخص شد.

* یادداشت یوسف مولایی/ استیضاح؛ حق مجلس و حقوق دولت

دولت یازدهم رکورددار پاسخگویی بر عملکرد خود در قبال نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی است. مبنای حقوقی تکلیف وزیران و هیأت دولت در پاسخگویی به ملت شریف ایران (مع‌الواسطه مجلس) در اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی متجلی است، با وجود این، اعمال این حق با تکلیف بر رعایت اصول و موازین قانونی همراه است. به عبارت دیگر اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی، گستره و دامنه شمول حق طرح سؤال و حتی استیضاح و به تبع آن تکلیف به پاسخگویی و دفاع وزیران را محدود به حوزه وظایف محوله به آنان در چارچوب قوانین و مقررات کرده است.

*جهانگیری: قرارگاه خاتم‌الانبیاء نباید رقیب بخش خصوصی باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: میزان انرژی مصرف شده در ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست و تغییر قیمت هم تأثیر چشم‌گیری نداشت و اگر نیاز باشد در آینده هم تغییرات قیمتی برای حامل‌های انرژی خواهیم داشت.

*دیدار وزیر کشور سوریه با رحمانی فضلی

سرلشگر محمد الشعار وزیر کشور سوریه که در تهران بسر می برد صبح دوشنبه با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

*ظریف سه شنبه به تهران بازخواهد گشت

وزیر امور خارجه کشورمان که صبح دوشنبه به لوکزامبورگ سفر کرده است پس از دیدار با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان سه شنبهبه تهران باز خواهد گشت

*وزیر صنعت: ورود غیررسمی کالا از مشکلات جدی تولید و تجارت/ برنامه وزارت صنعت برای ساماندهی اصناف خرد

نعمت زاده با تأکید بر اینکه ورود غیررسمی کالا به کشور از مشکلات جدی تولید و تجارت است گفت: اگر یک صنف اجازه فروش و عرضه کالای قاچاق را ندهد قاچاق کاهش می‌یابد.

*وزیر راه و شهر سازی: بدهی 5 هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران / طراحی قطار حومه‌ای در وزارت راه و شهرسازی کلید خورد

عباس آخوندی از طراحی قطارهای حومه‌ای در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه وزارت راه و شهرسازی 5 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

*تشکیل اجلاس سه جانبه ایران ، سوریه و عراق برای مقابله با تروریسم

وزیر کشور از برگزاری اجلاس سه جانبه میان ایران، سوریه و عراق خبر داد و گفت: این اجلاس در بغداد در راستای گسترش همکاری های میان سه کشور به خصوص در زمینه تقویت مقاومت و مقابله با تروریسم برگزار می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار