کارشناس مسئول واحدسلامت روانی اجتماعی مرکز بهداشت شهرستان ساری با بیان اینکه استرس به هرگونه تغییر درسلامت و وضعیت عادی اطلاق می شود گفت: استرس زمانی ایجادمی شود که اتفاق بدی یا حتی اتفاق خوبی بیفتد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری؛ روزبه با اشاره به اینکه اکثر اوقات افراد برای راحت کردن خود, مقابله با استرس , یا صرفا انجام کاری در مواقع ناراحتی واافسردگی به غذا پناه می برندافزود:خیلی افراد به اشتباه از غذا برای برآوردن برخی نیازهای اصلی خود مثل استراحت ,ابراز احساسات, تحریک عقلانی یا آسایش استفاده می کنند.

بگفته وی وقتی آن اتفاق استرس زا پایان یافت قند خون شما پایین وتخلیه شده است قند خون پایین موجب ضعف , اضطراب ,عصبی بودن ,لرزش وپریشانی وکج خلقی می شود.

کارشناس مسئول واحدسلامت روانی اجتماعی مرکز بهداشت شهرستان ساری تصریح کرد :غذاها از چندین راه اثر ضد استرسی بوجود میآورندغذاهای آرام بخش مثل سوپ,بلغور ,سطح سروتونین بدن را افزایش می دهند

روزبه بااشاره به اینکه سروتونین در کاهش فشارروانی موثر است گفت: برخی دیگر از غذاهامیزان هورمونها در دراز مدت در بدن عوارض ایجاد می کند. یک رژیم غذایی خوب می تواند با اثر مثبت برعملکرد سیستمهای بدن و کاهش فشارخون,از اثرات استرس پیشگیری کند.

وی درباره راهکارهای مقابله با استرس افزود:واکنش استرس را تشخیص دهید,بدانید که استرس چطور بر تغذیه شما تاثیر می گذارد استرس اشتها را زیاد می کند وموجب می شودبدنتان غذاها را طلب کند که بسیار پر کالری هستند,برای پایین آوردن استرس به جای اینکه آرامش را در غذاها دنبال کنید در فعا لیتهایی که کالری نداشته باشد شرکت کنید,مسئولیت قبول کنید,از انواع واقسام غذاها استفاده کنید,صبحانه بخورید,ذخایر ویتامین ومواد معدنی بدن را پر کنید,فعالیتهای فیزیکی داشته باشید,استراحت کافی داشته باشیدکمبود خواب برسطح قند خون تاثیر می گذارد حتما هشت ساعت خواب شب را داشته باشید.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: غذا ، عادی ، بهداشت ، مرکز ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.