بر اساس گزارشی رسمی که امروز یکشنبه منتشر شد ذخایر گاز قطر به اندازه ای است که این کشور می تواند سطح فعلی تولید را تا صد و سی و هشت سال آینده ثابت نگه دارد.


به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از دوحه، بر اساس گزارش بانک ملی قطر ذخایر عظیم این کشور کوچک خلیج فارس این امکان را برای دوحه فراهم کرده است تا بتواند جایگاه خود را در بخش سوخت هیدروکربن سالها حفظ کند.

این گزارش می افزاید انتظار می رود قطر نقش غالب خود را در تولیدات هیدروکربن حفظ کند بعلاوه تقاضای جهانی برای انرژی پاک نیز افزایش خواهد یافت که در این میان قطر کشوری راهبردی در بازار گاز مایع طبیعی است.

قطر سومین کشور تولید کننده گاز در جهان بعد از آمریکا و روسیه است اما فقط بیش از پنج درصد بازارهای جهانی را در اختیار دارد.

ذخایر عظیم گازی باعث شده است قطر یکی از ثرومندترین کشورها در جهان محسوب شود. گزارش بانک ملی قطر با استناد به تحلیل آماری بریتیش پترولیوم از انرژی جهان منتشر شده است.
بخشی از سهام بانک ملی قطر متعلق به صندوق دارایی مستقل قطر و سازمان سرمایه گذاری این کشور است و بخشی دیگر نیز متعلق به بخش خصوصی است
برچسب ها: قطر ، گاز ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار