معاون حج و زیارت سازمان هلال احمر گفت: 60 تن بار دارویی از طرف سازمان هلال احمر در مرحله اول با پرواز غیر مستقیم به کشور عربستان ارسال شده است.

ارسال 60 تن دارو به کشور عربستان/ معاینات 80 درصد از زائران جمع تمتعمقصودی معاون حج و زیارت سازمان هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون  گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارسال 60 تن دارو و به سرزمین وحی اظهار کرد: بار دارویی ارسالی به عربستان در دو مرحله انجام می‌شود که در حال حاضر 60 تن دارو با هماهنگی شرکت‌ تعاونی و سازمان هلال احمر از طریق پرواز غیر مستقیم دبی – عربستان فرستاده شده است.

وی افزود: تیم 9 نفره تخصصی پزشکان نیز دیروز به مدینه اعزام شدند که تا چند روز آینده‌ عازم به مکه می‌شوند و به ترخیص بار دارویی نظارت کامل دارند.

مقصودی در خصوص معاینات پزشکی زائران ادامه داد: معاینات پزشکی در 80 درصد زائران نیز انجام شده است که 22 درصد  آنها دارای فشار خون بالا و 13.5 درصد به دیابت مبتلا هستند که با برنامه غذایی می‌توانند این بیماری‌ها را به حداقل کاهش دهند.

وی در پایان گفت: 5 دستگاه آمبولانس در کشور عربستان توسط سازمان هلال احمر ایران خریداری و به امکانات پزشکی تجهیز شده است تا برای رسیدگی به زائران ایرانی آمادگی لازم فراهم باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار