یک تحلیلگر روس ضمن اشاره به ضرورت پایان بخشیدن به هرج و مرج در منطقه، از کشورهای همسایه خواستار بررسی راه‌حل‌های جایگزین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، «آلگیراد پالکیس،» یک تحلیلگر سیاسی روس در نشستی که با حضور مقامات بلندپایه آلمان، جمهوری چک، لیتوانی، اوکراین و روسیه در «مینسک» برگزار شد، پایان بخشیدن به هرج و مرج را در منطقه ضروری دانست. وی در این نشست اظهار داشت جوامع روسی و اروپایی باید برای جلوگیری از بروز درگیری‌های نظامی گسترده در منطقه در روابط خود تجدیدنظر کنند. 

پالکیس یادآور شد: «فرصت زیادی نداریم. لیتوانی اکنون شاهد افزایش حضور نیروهای نظامی ناشناس است. روسیه نیز به نوبه خود اقدامات متقابلی اتخاذ کرده است. این امر به رقابت نیروهای نظامی در منطقه منجر می‌شود. ما خواستار زندگی صلح‌آمیزی برای نسل آینده هستیم. کشورهای همسایه باید با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و برای پایان بخشیدن به این هرج و مرج به بررسی راه‌های جایگزین بپردازند.»

دولت آمریکا پیش‌تر قصد داشت با تحریک همسایگان روسیه حضور نظامی خود را در مرزهای این کشور افزایش دهد. روسیه نیز ضمن "خصمانه" دانستن این اقدام آمریکا، از اقدام متقابل خود در این خصوص خبر داد.

کشور لیتوانی، واقع در اروپای شرقی، از جنوب غرب با روسیه هم‌مرز است. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار