اگر شما هم امنیت گوشی و اطلاعات شخصی خود شما برایتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است حتما این گزارش را بخوانید و امنیت را در فضای مجازی مورد استفاده خود ارتقا دهید.

حفظ امنیت و حریم شخصی در اینترنت در بسیاری از موارد امری نه شخصی که شبکه‌ای است. بنابراین حتی اگر اعتقاد داشته باشید "چیزی برای پنهان کردن ندارید"مجبور به حفظ اطلاعات دیگران هستید.

محمد شهر نویس کارشناس امنیت شبکه در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران گفت:هنگامی که شما برای نصب نرم افزار روی تبلت یا گوشی های هوشمند اقدام می کنید دستگاه به صورت خودکار اخطار می دهد که نصب نرم افزار به وسیله یک منبع ناشناخته انجام می شود و اعلام می کند سیستم عامل گوشی،تبلت یا لپ تاب شما آن را نمی شناسد.


هرچه تعداد نرم افزار بیشتر،دورازهای باز برای ورود هکرها بیشتر////مومنی +++++


وی افزود:پس از تایید این اخطار و نصب نرم افزار اولین دورازه برای حمله به اطلاعات شخصی شما باز می شود و در مرحله بعد که قصد نصب کامل نرم افزار بر روی گوشی را دارید اخطار داده و اعلام می کند که این نرم افزار به چه قسمت و کدام محل گوشی شما دسترسی خواهد داشت.

خوش نویس اظهارداشت:یک نرم افزار ساده جهت ارتباطات اجتماعی به شما اعلام می کند اطلاعات تماس های شما در این نرم افزار به کار گرفته می شود و علاوه بر آن اطلاعات موجود روی کارت حافظه نیز باید خوانده شود و ارتباط اینترنتی هم برقرار باشد.

 وی تاکید کرد:در واقع شما با پذیرفتن این اخطارها تمام اطلاعات و ابزار لازم را در اختیار هکرها قرار داده و به افشاء اطلاعات شخصیتان کمک کرده اید.


هرچه تعداد نرم افزار بیشتر،دورازهای باز برای ورود هکرها بیشتر////مومنی +++++


باید برای محافظت از اطلاعات شخصی هزینه کرد

خوش نویس تاکید:زمانی که نرم افزار های متعددی در گوشی قرار می گیرند دروازه ها و راه های ورودی زیادی نیز برای برداشت اطلاعات شخصی شما توسط هکرها باز می شود و شب تا صبح بدون اینکه اطلاع داشته باشید زمانی که گوشی موبایل شما روشن و متصل به اینترنت است؛اطلاعات شما به راحتی در دسترس سوءاستفاده گرهای فضای مجازی است.

وی تصریح کرد:فراموش نکنید چون خود شما پذیرفته اید و اجازه به اشتراک گذاری اطلاعات را داده اید اخطار اول را پذیرفته اید و دیگر نمی توانید معترض باشید.

وی همجنین برخی از نرم افزار ها را جاسوسی دانست و عنوان کرد:این نرم افزارها معمولا وارد صفحه کلید شده و اطلاعاتی که شما وارد می کنید را در فایل های کوچکی که روی گوشی تان است ذخیره می کنند و اطلاعات شخصی و مهم شما همانند رمز عبور کاربری یا اطلاعات بانکی که وارد می کنید برای انجام کار های خود را به محض قرار گیری در بستر ارتباطی با اینترنت به صورت پنهانی از گوشی شخصی شما برداشت می کنند .



هرچه تعداد نرم افزار بیشتر،دورازهای باز برای ورود هکرها بیشتر////مومنی +++++


وی افزود:شما باید برای جلوگیری از افشای اطلاعات خود از بهترین آنتی ویروس ها و در به روز ترین وضعیت استفاده کنید زیرا  در دنیای مجازی امروز ما باید برای محافظت از اطلاعات شخصی و امنیت خود هزینه کنیم به همین دلیل برای خرید آنتی ویروس ها هزینه کرده و از آنتی ویروس هایی استفاده کنید که هر روز بتوانیم آنها را آبدیت کنید.
خوش نویس تاکید کرد:بهتر کار ان است که برای نصب نرم افزار به مغازه مراجعه نکرده و خودتان آنها رااز سایت های معتبر و دارای تاییده نصب کنید و تا جایی که امکان دارد گوشی خود را در اختیار فروشنده ها قرار ندهید.

خوش نویس درپایان خاطرنشان کرد:پک های نرم افزاری که روی گوشی شما توسط فروشنده ها و مغازه دار ها نصب می شوند به علت حجم زیاد و تعداد بالای آنها خیلی از ما فرصت نمی کنیم این نرم افزارها را چک کنیم و گاهی حتی نمی دانیم نرم افزاری که در گوشی نصب شده است برای انجام چه کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد به همین جهت خطر مهمی ما و اطلاعات شخصی ما را در این شرایط تهدید می کند.

گزارش:حدیث حدادی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار