رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی نوشت: روزه یک درس عملی بسیار مؤثر برای کنترل هوس‌ها و غلبه بر شهوات و طغیان خوهای حیوانی است. وجود انسان در چنگال هوا و هوس اسیر است.

رمضان ماه خدا/ محمدعلی شهیدیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی یادداشتی نوشت: ماه رمضان، با شکوه و جلال فرا رسید و دریچه‌ای از جهان دیگر بر روی ما گشود. این ماه، مبارک نامیده می‌شود از آن جهت که وظیفه‌ای بزرگ که ضامن صلاح و سعادت ماست، به این ماه اختصاص دارد.

ماه رمضان ماهی است که انسان را به خدا نزدیک می سازد، امواج بیکران رحمت او، همه را فرا می‌گیرد، قلب آدمیان نور و صفای دیگری به خود می‌گیرد، از عالم مادی بال و پر گشوده و به جهان معنویت سیر می کند و در آنجا رنگ خدایی می گیرد.

روزه یک درس عملی بسیار مؤثر برای کنترل هوس‌ها و غلبه بر شهوات و طغیان خوهای حیوانی است. وجود انسان در چنگال هوا و هوس اسیر است.

روزه گرفتن در ماه رمضان وسیله مؤثری برای نجات آدمی از اسارت هوا و هوس و شهوات سرکش است و او را از بردگی صفات زشت آزاد می سازد، روزه دل را صفا، جان را نور و روشنی می بخشد، روح مقاومت و آزادگی را در شرایط سخت در انسان می‌دمد و به او نشاط و نیرو می‌بخشد، عواطف انسانی را زنده می کند، افراد ثروتمند و متمکن بواسطه داشتن مال و اموال و سفره‌های رنگین، همه چیز را فراموش کرده‌اند به یاد کسانی که در تمام طول سال همچون روزه داران صبح تا به شام گرسنه می‌مانند، می‌اندازند و به این وسیله روح مساوات، وحدت و صمیمت به وجود می‌آورد و به واسطه همین اثرات است که در آیات قرآن مجید و سخنان پیشوایان اسلام، روزه به عنوان درس تقوا، سپری در برابر آتش و وسیله ای برای تقویت ایمان و اخلاص معرفی شده است.

خداوندا به ما توفیق استفاده هر چه بیشتر از این فرصت بزرگ معنوی را در این ماه مرحمت فرما و ما را از روزه داران واقعی این ماه قرار ده. آمین یا ربّ العالمین

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار