در 30 سال آینده 23 درصد جمعیت کشور بازنشسته خواهند شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در حال حاضر بسیاری از صندوق های حمایتی دچار مشکل هستند و اگر برنامه ریزی صحیحی نداشته باشیم در 30 سال آتی 23 درصد جمعیت کشور بازنشسته خواهند شد و در حوزه مدیریت منابع انسانی با مشکل اساسی مواجه خواهیم بود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ کیومرث طهماسبی مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی با اشاره به پوشش 64 درصدی جمعیت استان مرکزی از خدمات سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر 293 هزار تن از جمعیت استان مرکزی به عنوان بیمه شده اصلی این سازمان هستند که از این تعداد 190 هزار تن در قالب بیمه های اجباری و مابقی به عنوان بیمه های خاص از خدمات این سازمان بهره مند هستند.

وی  برگزاری این جلسات باهدف  ارتباط نزدیک با شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اعم از تشکل های کارفرمایی، بیمه شدگان و کانون های بازنشستگی سراسر کشور را از برنامه های سازمان تامین اجتماعی برشمرد و تصریح کرد: تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز به طور مستمر و فصلی جلسات منظمی با تشکل های مذکور برگزار و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار می گیرد و در چارچوب قوانین سعی در حل مسایل داریم.

طهماسبی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی به عنوان یکی از اثر گذارترین و اثرپذیرترین سازمان های تخصصی کشور است، افزود: این سازمان خدمات متنوعی را به بیش از 40 میلیون بیمه شده تامین اجتماعی از آحاد جامعه ارائه می دهد.

درادامه رئیس انجمن مدیریت منابع انسانی استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از صندوقهای حمایتی دچار مشکل هستند و اگر برنامه ریزی صحیحی نداشته باشیم در 30 سال آتی 23 درصد جمعیت کشور بازنشسته خواهند شد و در حوزه مدیریت منابع انسانی با مشکل اساسی مواجه خواهیم بود.
موسی بیات افزود: تأمین اجتماعی تاکنون با وجود مشکلات موجود رسالت خود را به خوبی انجام داده است و وظیفه مسئولان،  کمک به این سازمان است و دولت نیز باید به تکالیف تعیین شده عمل کند تا سازمان تأمین اجتماعی در ادامه مسیر و خدمات خود با مشکل مواجه نشود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز با اشاره به برنامه اصلی دولت در حوزه سلامت، درمان تاکیدکرد:  سلامت از شاخصه های اصلی و جزو مباحث حساس و کلیدی در حاکمیت  هر کشوری به حساب می آید.

بابک عدلی افزود: تأمین اجتماعی استان مرکزی علاوه بر داشتن 3 بیمارستان و 6 مرکز درمانی سرپایی ملکی، با بیش از یک هزار مرکز درمانی در سطح استان طرف قراداد است.

وی درادامه افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و جذب کادر درمانی و تخصصی در آخرین ارزیابی سازمان درسال 93 در شاخص ضریب اشغال تخت بیمارستانی با 85 درصد در رتبه پنجم کشوری قرار گرفته ایم.

عدلی درپایان با اشاره به آماده بودن بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) اراک برای افتتاح در هفته تأمین اجتماعی وشروع احداث مراکز درمانی در شهرهای خمین، دلیجان و تفرش گفت: در سال جاری عملیات اجرایی پلی کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی(ره) اراک شروع خواهد شد تا خدمات بستری در ساختمان فعلی بیمارستان با کیفیت بهتری به مراجعان ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار