رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باید از ظرفیت‌های کانون جهادگران در بخش کشاورزی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از قزوین، ابراهیمی پاک در جلسه کانون جهادگران استان اظهار کرد: در هیچ جای دنیا مرسوم نیست که بازنشسته‌ای از سیستم خارج شود و از تجربیات او استفاده نشود بنابراین باید از ظرفیت‌ها و تجربیات فردی که 30 سال در یک دستگاه تجربه کسب کرده استفاده شود.

وی افزود: اگر فرهنگ مدیریت جهادی که در جهاد سازندگی وجود داشت به جامعه منتقل می‌شد ما امروز شاهد رونق بیشتر این بخش‌های مختلف بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اقدامات جهاد سازندگی در محرومیت‌زدایی در روستاها اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگی با اقدامات و عملکرد ارزنده خود منشأ خدمات زیادی در جامعه بوده که باید این تفکر تداوم داشته باشد.

*کشاورزی ما دانش محور نیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هنوز کشاورزی ما دانش محور و دانایی محور نشده است اما اگر به این سمت حرکت کنیم موفق خواهیم شد.

ابراهیمی‌پاک، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: یکی از دستاوردهای جهاد سازندگی در دهه نخست انقلاب رفع محرمیت و عمران و آبادانی روستاها بود.

وی افزود: امروز با تاسی از منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در جهت توسعه بخش کشاورزی و همچنین امنیت غذایی حرکت کرده‌ایم.

ابراهیمی‌پاک یکی از مولفه‌های اصلی کشاورزی پایدار را نهاده‌ها و عوامل تولید ذکر کرد و تصریح کرد: کشاورزی علم ودانش است که بدون علم کشاورزی نمی‌توانیم رشد کنیم که هنوز کشاورزی ما دانش محور و دانایی محور نشده اما اگر به این سمت حرکت کنیم موفق خواهیم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تاکید کرد: کشاورزان باید از علم و دانش و تجربه کشاورزان دیگر استفاده کنند تا بتوانند محصول با کیفیت و بالا تولید کنند.

وی به قابلیت‌های شهرستان آبیک در تولید محصولات کشاورزی و دامی اشاره کرد و خواستار تلاش مضاعف کشاورزان برای تولید محصول شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود گروسی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این مراسم گفت: بهترین و حلال‌ترین مال در بخش کشاورزی است.

وی افزود: همراهی و همکاری مردم می‌تواند ما را در انجام و اجرای طرح‌های بخش کشاورزی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین گروسی تصریح کرد: امروز ماهم نیازمند همدلی، همزبانی و همکاری کلیه عزیزان در برنامه‌های کشاورزی در بخش‌های مختلف هستیم.

بیژن لطفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک نیز در این مراسم گفت: 5 طرح عمرانی- تولیدی جهاد کشاورزی در این شهرستان با اعتباری بالغ بر 92 میلیارد و 780 میلیون ریال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.