15 سال است که آب تالاب خشک شده و در حال حاضر وضع نامطلوب و وخیمی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در استان اردبیل 46 تالاب وجود دارد که برخی از آنها چون تالاب پته خود دارای ارزش حفاظتی است و با نابودی هر تالاب با ارزشی، وضعیت زیست محیطی منطقه اطراف آن به خطر می‌افتد.

سید رضا موسوی مدیر کل محیط زیست استان اردبیل دراین خصوص گفت: مرگ تدریجی تالاب پته خور از سال 80 شروع شده و هم اینکه روند نابودی تدریجی خود را آغاز کرده است.

موسوی گفت: با بسته شدن آبراه‌های این تالاب که ضرورت احیای آن امروز بیشتر احساس می‌شو د باید به سمتی حرکت کنیم تا این تالاب با برنامه‌ریزی‌های درست جان تازه‌ای گرفته و به تدریج نسبت به احیای ان تلاش کنیم.

وی افزود: تالاب پته خور به دلیل بی‌توجهی در گذشته اکنون در معرض آسیب‌ جدی بوده و قطعا باعث به خطر افتادن مناطق اطراف خود گشته و آلودگی ها و برخی دغدغه‌های زیست محیطی را نیز افزایش می‌دهد.

موسوی با انتقاد از نحوه نادرست دفن زباله‌ها و عدم اجرای مدیریت صحیح پسماند در اطراف این تالاب گفت: باید دراحیای تالاب پته خور و توجه به حقابه زیست محیطی آن تلاش کرده و با احیای ابراه‌های آن به سرعت از نابودی کامل تالاب جلوگیری کنیم و به تدریج به قوام و دوام آن بیافزاییم.

انتهای پیام/
برچسب ها: تالاب ، پته خور ، نابودی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۲:۳۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
ملتی هستیم که تالاب هامونو نابود میکنیم بعد میگیم دولت هیچ کاری نکرد! مثل تالاب میانکاله که رو به نابودی است و خوشبختانه با طرح ساخت جاده آسفالته میان این تالاب این روند رو به فزونی خواهد گذاشت!!!!
آخرین اخبار