تبریز؛

غنی سازی اوقات فراغت سطح آگاهی و بینش جوانان ونوجوانان را در مسیر رشد و پویایی قرار می دهد

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : غنی سازی اوقات فراغت سطح آگاهی و بینش جوانان ونوجوانان را در مسیر رشد و پویایی قرار می دهد.

به گزارش غنی سازی اوقات فراغت سطح آگاهی و بینش جوانان ونوجوانان را در مسیر رشد و پویایی قرار می دهدخبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ اسبقیان در ادامه بیان داشت : سیاستهای ستاد اوقات فراغت و برنامه های اجرایی جوانان آذربایجانشرقی برای سال 94 تبیین شد و اهتمام مسئولین ارشد استانی اهمیت غنی سازی اوقت فراغت را دوچندان کرده است و با تاکیدات حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و دکتر جبارزاده استاندار آذربایجانشرقی موضوع غنی سازی اوقت فراغت نوجوانان و جوانان و حتی خانواده ها با کمک ارگانها و نهادهای دولتی به امری مهم و ضروری در برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان و در بخش استانی تبدیل شده است.

اسبقیان به ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت در استان و تبریز اشاره کرد و اظهار داشت:«غنی سازی اوقات فراغت سطح آگاهی و بینش جوانان ونوجوانان درحوزه‌های مختلف علمی، اخلاقی، ورزشی وهنری را بالا می‌برد و جامعه را در مسیر پویایی و رشد قرار می‌دهد.

رییس دبیرخانه تخصصی برنامه های ورزشی اوقات فراغت آذربایجانشرقی تصریح کرد : ورزش ، تفریحات سالم ، پرکردن اوقات فراغت و هدایت والدین از نوجوانان و جوانان ، ارکان اصلی مبارزه با مواد مخدر در جامعه است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : در دنیای امروز عدم سرمایه گذاری برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان موجب افزایش تنشهای روحی – روانی در بین جوانان ، کاهش اعتماد به نفس آنها ، به وجود آمدن مشکلات جدی در ایجاد ارتباط سازنده با دیگران ، به وجود آمدن مشکلات جسمی و بیماریهای روحی و ... در بین نسل جوان خواهد شد .

اسبقیان در خصوص سیاستهای ستاد اوقات فراغت و برنامه های اجرایی جوانان آذربایجانشرقی برای سال 94 گفت : برگزاری جشنواره تجلیل از فعالان عرصه اوقات فراغت-فروردین94 ، تخصصی کردن برنامه های اوقات فراغت دستگاه ها ،استفاده از ظرفیت ها و توان دستگاه های اجرایی ، استفاده  از ظرفیت و توان بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد ، نظارت و بازرسی از برنامه ها ، برپایی نمایشگاه اوقات فراغت ، تلاش جهت راه اندازی پورتال اوقات فراغت ، تشکیل منظم جلسات کارشناسی ، ورود به فضای مجازی در خصوص اوقات فراغت ، اجرایی کردن برنامه های کمیته های تخصصی در سال 94 تبیین شده است.

اسبقیان افزود : برنامه ریزی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان نوعی سرمایه گذاری است و اوقات فراغت یکی از مسائل مهمی است که شناخت نیازمندی ها و برنامه ریزی صحیح در این حوزه موجب بروز استعداد ها و خلاقیت در بین جوانان و نوجوانان می شود.

وی گفت: استفاده بهینه از اوقات فراغت یکی از دغدغه های خانواده هاست که باید مسولان با پرداختن جدی به این امر و برنامه ریزی منظم در این راستا گام بردارند.

اسبقیان بر جذابیت برنامه های ارایه شده تاکید کرد و گفت: برنامه ها باید هم از لحاظ محتوا دارای تنوع باشد و هم در ارتقا مهارت های جوانان موثر واقع شود.

اسبقیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: افزایش شادي و نشاط در جوانان و نیز بالابردن میزان مشارکت این قشر، از رویکردهاي مهم دولت است و این رویکرد با غنی سازی اوقات فراغت میسر تر خواهد شد.

رییس دبیرخانه تخصصی برنامه های ورزشی اوقات فراغت آذربایجانشرقی تصریح کرد: مدیریت در عرصه غنی سازی اوقات فراغت نیاز به مدیریت جهادی داردو  مقوله اوقات فراغت جزو اولویت های مسوولان استان قرار گرفته چرا که اگر این مقوله مورد توجه نباشد جامعه آسیب های جدی می بیند.

اسبقیان تصریح کرد : مدیریت در بحث اوقات فراغت مدیریتی اعتباری نباید باشد و نگاه و تفکر مدیریتی بایستی بر اساس استفاده از ظرفیت و توانمندیهای داخلی و منابع داخلی باشد.

وی افزود: امروز دشمن در جنگ نرم جوانان کشور را هدف قرار داده و وظیفه مسوولان است که با ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها، زمینه استفاده از تمام ظرفیت ها برای پرکردن مناسب اوقات فراغت جوانان را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد : کسب رتبه اول کشوری در بحث غنی سازی اوقات فراغت توسط استان آذربایجانشرقی ظزفیت های بالای این استان را اثبات کرده ولی این جایگاه تاثیری در افزایش کمی و کیفی برنامه ها ستاد نخواهد داشت و همچنان بر کیفی کردن برآورده کردن نیازهای جوانان و نوجوانان بر اساس سلایق آنان توجه خواهیم داشت.

اسبقیان گفت: باید متدها و روش هایمان را در امور جوانان بر اساس فرهنگ ملی و بومی تدوین کنیم و در اجرای برنامه های فرهنگی، کیفیت را فدای کمیت نکنیم و بایستی در بحض اوقات فراغت به بازنگری های اساسی در بخش های مختلف برسیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که برای جوانان اجرا می کنیم باید نتیجه بخش باشد و دستگاه ها به اجرای برنامه ها اکتفا نکنند و با خروج از چارچوب های فعلی و سرلوحه قراردادن مدیریت جهادی، گامی اساسی در راستای پرکردن مناسب اوقات فراغت جوانان بردارند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : اجرای مناسب غنی سازی اوقات فراغت به معنای واقعی و بر طرف کردن نیازهای قشر عظیم جامعه موجب ایجاد روحیه امید، شور و نشاط ، ایجاد حس هویت ، ایجاد روحیه تصمیم گیری در جامعه ، افزایش قدرت تشخیص ، افزایش مهارتهای اجتماعی ، مبارزه با بلای خانمان سوز مواد مخدر ، بلوغ فکری و گسترش فرهنگ دینی و قرآنی و معنوی در جامعه میشود.

وی افزود: ایجاد پایگاه قوی برای جذب و تربیت و پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جامعه و اجرای برنامه های معنوی ، فکری و جسمانی نیاز جامعه ماست.

رییس دبیرخانه تخصصی برنامه های ورزشی اوقات فراغت استان خارج شدن برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در جامعه از سیکل دوره 3 ماهه را مهم دانست و افزود : اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تنها از آن 3 ماه تابستان نیست و این برنامه ها بایستی ادامه دار باشد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.