زنجان؛

بیش از 2 هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی در زنجان

86 هزار و100سالمند بالای 60سال در زنجان زندگی می کنند که از این تعداد2هزار و100نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

بیش از 2 هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی در زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان در جلسه شورای سالمندی که در استانداری برگزار گردید از نگهداری 153سالمند در دو مرکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان سیاست بهزیستی را حرکت به سوی خانواده محوری اعلام نمود و گفت: نگهداری سالمندان در کنار خانواده ها تأثیر عمیقی در بهبود شرایط روحی و جسمی سالمندان دارد و بهزیستی تلاش می نماید از مرکز محوری به سوی خانواده محوری حرکت کند.

وی آموزش خانواده ها در نگهداری سالمندان را تأثیر گذار عنوان نمود و اظهار داشت: با آموزش های بهزیستی استان زنجان به خانواده ها در حال حاضر 67نفر ازسالمندان پشت نوبت پذیرش درمراکز شبانه روزی درخانواده نگهداری می‌شوند.

این مقام مسئول بهره گیری 144سالمند از مراکز روزانه بهزیستی را یکی دیگر از خدمات این اداره به سالمندان معرفی نمود و تصریح کرد: در سال گذشته بهزیستی استان زنجان مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون ریال جهت وسایل کمک توانبخشی نظیر ویلچر، واکر، عصا و... برای سالمندان هزینه نموده است.

محمدی خاطر نشان کرد:اعتباری برابر با 2 میلیارد و 211 میلیون ریال جهت 67مراقب سالمندان و بیش از 6 میلیارد ریال نیز جهت 153سالمند که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند هزینه گردیده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان در جمع اعضای شورای سالمندان استان زنجان گفت:62سالمند با اعتباری برابر با744 میلیون ریال در سال توسط اعضاء تیم تخصصی ویزیت می گردند.

وی افزود:دستگاههای متعددی چون دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد،تأمین اجتماعی، صندوق بازنشستگی،هلال احمر و...به سالمندان خدمات ارائه می دهند و بهزیستی علاوه بر ارائه چرخه خدمات به بهزیستی عهده دار دبیرخانه شورای سالمندی استان نیز می باشد.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.