استاندار چهارمحال و بختياري در ديدار با سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور فرانسه گفت: اين استان دارای ظرفيت سرمايه‌گذاري‌هاي قوي در بخش گردشگري می باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری چهارمحال و بختیاری، قاسم سليماني همزمان با برگزاری بيست و هفتمين نشست برنامه جهانی انسان و كره مسكون يونسكو در پاريس و در ديدار با سفير جمهوري اسلامي ايران در كشور فرانسه تأكيد كرد: چهارمحال و بختياري از قابليت‌هاي بسيار فراواني در زمينه‌هاي مختلف و بويژه در بخش‌هاي گردشگري، اكوتوريسم و جاذبه‌هاي طبيعي برخوردار است.

وي افزود: با برگزاري نمايشگاه توانمندي‌هاي چهارمحال و بختياري در كشورهاي مختلف دنيا، مي‌توان در راستاي ارائه و معرفي اين توانمندي‌ها اقدام كرد.

استاندار چهارمحال و بختياري، برنامه‌ريزي به منظور افزايش سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري و جذب گردشگران داخلي و خارجي را از اولويت‌های مسئولان ارشد این استان عنوان کرد.

سفير جمهوري اسلامي ايران در کشور فرانسه نيز در اين ديدار، از اعلام آمادگی اين سفارتخانه به منظور همكاري براي راه‌اندازي نمايشگاه توانمندي‌هاي چهارمحال و بختياري در فرانسه خبر داد.

علي آهني گفت: ارائه توانمندي‌هاي هر منطقه، نقش مهمي در راستاي افزايش جذب گردشگران داخلي و خارجي دارد.

وي، افزايش اشتغال، كاهش نرخ بيكاري، رونق اقتصادي، بهبود وضعيت معيشت مردم، ارتقاي فرهنگي و رشد شاخص‌هاي توسعه‌اي را از مهمترين دستاوردهاي حضور گردشگران در مناطق مختلف برشمرد و تأکید کرد: با افزايش حضور گردشگران در هر منطقه، دستیابی به شاخص‌هاي توسعه‌اي آسان تر می شود.

بیست و هفتمین اجلاس شورای هماهنگی بین‌المللی برنامه انسان و کره مسکون یونسکو MAB –ICC، هفته گذشته در مقر یونسکو در کشور فرانسه (پاریس) برگزار شد.

در این نشست، ذخیره گاه زیست كره تنگ صیاد سبزكوه استان چهارمحال و بختیاری با بیش از ۵۳۲ هزار هكتار مساحت، در شبكه جهانی ذخایر زیست كره یونسكو ثبت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.