رحمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت و بانک مرکزی یکبار برای همیشه به فعالیت موسسات مالی غیرمجاز پایان دهند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت و بانک مرکزی باید یکبار برای همیشه به فعالیت موسسات مالی غیرمجاز پایان دهند، گفت: مجلس، بانک مرکزی را در شناسایی پشت پرده‌های موسسات غیرمجاز و برخورد با این موسسات همراهی می‌کند.

رضا رحمانی نماینده مردم تبریز و اسکو در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران در رابطه با فعالیت مشکوک پولشویی در موسسات مالی اعتباری غیرمجاز و نظارت بانک مرکزی بر این موسسات گفت: این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که حجم عظیم فعالیت موسسات مالی غیرمجاز، زیرنظر دولت و بانک مرکزی نباشد.

وی در ادامه افزود: بدون شک هرگونه فعالیت پولی و بانکی در کشور زیر نظر بانک مرکزی انجام می‌شود و فعالیت موسسات مالی غیرمجاز جدای از این امر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: دولت و بانک مرکزی برای یک بار هم که شده باید تصمیم قاطعی درباره فعالیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اتخاذ کنند تا اگر این موسسات از سوی اشخاصی حمایت می‌شوند، معرفی شوند.

رحمانی با بیان اینکه بانک مرکزی نباید بیم و هراسی از شناسایی دست‌های پشت پرده موسسات غیرمجاز داشته باشد، تصریح کرد: مجلس به جد بانک مرکزی را در شناسایی پشت پرده‌های موسسات غیرمجاز و برخورد با این موسسات همراهی می‌کند.

رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد: گفته می‌شود از 30 درصد بازار پولی کشور که در اختیار موسسات مالی و اعتباری قرار دارد، تنها 3 درصد از آن  اعتبارات به بخش تولید تزریق شده است که این رقم، رقم ناچیزی بوده و جای تعجب دارد.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک، مابقی گردش عظیم پولی این موسسات که در بخش تولید کشور سرمایه‌گذاری نمی‌شود در سایر بازارهای تجاری و دلالی نفوذ کرده که این جای تأسف دارد. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار