پژوهش اخیر یکی از فعالان حقوق بشر نشان داد پزشکان بلژیک بدون اجازه بیماران از روش "مرگ آسان" استفاده می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پژوهش اخیر یکی از فعالان حقوق بشر و رئیس دپارتمان سیاست دانشگاه "هال" انگلیس نشان داد پزشکان بلژیک بدون رضایت بیماران از روش "اوتانازی" (مرگ آسان) استفاده می کنند. این پژوهش به تازگی در مجله "مدیکال اتیکز" انگلیس منتشر شده و در خصوص "اوتانازی عمدی" پزشکان بلژیک در سالهای 1998،2001،2007و 2013 است. 

نتایج این پژوهش نشان داد پزشکان بلژیک در 1.7 درصد از موارد بدون اجازه بیماران از داروهای کوتاه کننده عمر استفاده می کردند. در 77.9 درصد از این موارد، پزشکان به هیچ وجه در خصوص استفاده از روش مرگ آسان با بیماران صحبت نکردند. توجیه آنها این بود که بیماران در بیهوشی به سر می برده، زوال عقل داشته و یا صحبت در این خصوص با آنها امکان پذیر نبوده است. این پژوهش همچنین نشان داد پزشکان در 6.4درصد از موارد عمر بیماران را یک هفته یا بیشتر کاهش داده اند.

"اوتانازی" یا "مرگ آسان" شرایطی است که در آن بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام بمیرد. این شرایط معمولا در بیماری های سخت یا دردناک پدید می آید. استفاده از این روش در بسیاری کشورها غیر قانونی است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار