وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علت اصلی مسائل اقتصادی نیستند، گفت: نه اینکه تحریم‌ها بر کشور و اقتصاد آن بی‌تأثیر باشند اما خزانه ما خالی نیست و ما درآمد داریم.

"اسدالله عباسی" در گفت‎وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اینکه مجموعه اداری کشور نیاز به یک مدیریت راهبری دارد، گفت: مدیریت راهبردی این نیست که ما همه چیز را روزنامه‌ای کرده و اعلام کنیم. درست است که ما می‌بایست با مردم صادقانه صحبت کنیم، اما این هم درست نیست که همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخته و خود را پاسخگو ندانیم، بلکه باید پاسخگو بود، چرا که این مشکلات پیش از این هم حتی با شدت بیشتری وجود داشت. ولی کشور با همه این‌ها اداره می‌شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت دهم با بیان اینکه بهتر بود آقای روحانی آن استراتژی‌هایی را که در دولت نهم و دهم وجود داشت، استفاده می‎کرد بیان داشت: همان طور که وزرا در شروع کار همه چیز را صادقانه در اختیار دولت جدید قرار می‎دهند، کابینه دولت یازدهم هم می‌توانست از مشورت با آن‌ها بهره ببرد.

عباسی بار دیگر بر اینکه تحریم‌ها علت اصلی مشکلات اقتصادی نیستند، تاکید کرد و گفت: نه اینکه تحریم‌ها بر کشور و اقتصاد آن بی‌تأثیر باشند، اما خزانه ما خالی نیست و ما درآمد داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروزه درآمد مالی ما دو برابر شده و ما درآمدهای صادراتی و فرآورده‌های نفتی داریم و از همه مهم‌تر همت و اراده مردم پشت سر دولتمردان است. مردم ما صادق و مقاوم هستند و اگر صادقانه با آن‌ها صحبت کنیم می‌توانیم در برابر همه تحریم‌ها و فشارها مقاومت کرده و پیشرفت کنیم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این که اگر تحریم‌ها برداشته شود، مشکلات تا چه حد حل خواهد شد، اظهارداشت: این که بعد از تحریم‌ها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، می‌بایست بعداً درباره آن بحث شود، اما آن چه امروز مهم است اینکه نباید از واقعیات فرار کنیم و همه چیز را به تحریم‌ها گره بزنیم و کارها را مختل کرده و راکت بگذاریم و مردم را به سختی بیندازیم و بعد بگوییم که همه این‌ها، اثر تحریم است.

عباسی با تاکید بر اینکه بعد از دولت دهم هیچ اتفاق جدیدی در بحث تحریم به وقوع نپیوسته است که دولت بگوید عرصه برای کار تنگ‌تر شده، گفت: نگاه بسیاری از کسانی‌که در دولت هستند، نگاه سرمایه‌داری و لیبرالیستی است و نمی‌توان با کشوری که در مقابل همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها مقاومت کرده و آرمان‌ها و ارزش‌های منحصر به فرد خود را دارد، این طور برخورد کرد.

وی در انتها با تاکید بر لزوم حفظ آرمان‌های حضرت امام (ره)، تصریح کرد: باید کشور را بر اساس آرمان‌ها و اهدافی که حضرت امام (ره) و مردم داشتند، جلو برویم و آنچه مقام معظم رهبری فرمودند را سرلوحه قرار داده و خطوط قرمز را رعایت کنیم، در آن زمان است که کشور هم اداره خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار