سخنگوی وزارت دفاع انگلیس خبر ارسال تجهیزات نظامی این کشور را به عربستان برای استفاده در جنگ یمن تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد کمکهای نظامی این کشور به عربستان برای تجاوز نظامی به یمن شامل حمایت‌های فنی و ارسال سلاح‌های هدایت‌شونده به این کشور می‌شود.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس در این باره گفت: خبر حمایت‌های نظامی از عربستان را تکذیب نمی‌کنیم. این کمک‌ها علاوه بر تجهیزات فنی، ارسال مدلهایی پیشرفته از موشک‌های هدایت‌شونده را به نیروی هوایی عربستان شامل می‌شود. این تسلیحات در راستای قوانین بین‌الملل در اختیار عربستان قرار گرفته است و ریاض هم به لندن اطمینان داده است در استفاده از این تسلیحات، قوانین بین‌الملل را نقض نخواهد کرد. 

گروههای مخالف تجارت تسلیحاتی، لندن را به دلیل ارسال سلاح به عربستان درست در بحبوحه تجاوز نظامی به یمن مورد انتقاد قرار داده‌اند. این گروهها معتقدند انگلیس از جنگی حمایت می‌کند که اساسا تمامی قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. "اندرو اسمیت،" یکی از رهبران کمپین‌های مخالف تجارت تسلیحاتی در این باره گفت: هدف لندن از فروش سلاح به عربستان فقط جنبه تجاری دارد و هیچ نشانه‌ای از دموکراسی و توجه به حقوق بشر در آن دیده نمی‌شود. بمب‌های سعودی فجایع انسانی زیادی در یمن بوجود آورده است و کشوری که از عربستان در این جنگ حمایت می‌کند، نمی‌تواند ادعای حمایت از مردم غیر‌نظامی را داشته باشد.

سازمان ملل اعلام کرد تجاوز نظامی عربستان به یمن تاکنون 2 هزار و 600 کشته و بیش از 9 هزار و 755 مجروح بر‌جای گذاشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار