امام جمعه کرمانشاه گفت: پیام شهدا غواص به مردم، تکلیف جامعه برای حفاظت از اسلام و مکتبی است که امام راحل(ره) آن را پایه‌گذاری کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به تشییع معنادار مردم تهران از 275 شهید در هفته گذشته اظهار داشت: قضایای کمی با چنین گستردگی و عظمتی برگزار شده که این مراسم با اظهارنظرهای مردمی و جلوه احساسات آنها همراه بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه مقام معظم رهبری پس از این مراسم معنوی در بیانیه‌ای آن را سرمایه بقیه الله دانستند، تصریح کرد: شهدا برای امروز جامعه حامل پیام و موعظه بودند که حافظ مکتب و اسلام باشید و توقع دارند در دلایل به جبهه رفتن آنها، شهادت و نحوه شهادت‌شان تفکر کنیم.
 
آیت‌الله علما تکلیف امروز همگان را حفاظت از مکتبی که امام راحل(ره) پایه‌گذار آن بود بیان کرد و افزود: عمده فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی حول محور حفاظت از شخصیت و نظرات امام راحل(ره) بود که این نقطه نظرات پیام شهدای تازه تفحص شده نیز است.
 
خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه نظرات امام خمینی(ره) از آنجا که براساس اسلام بوده تحریف بردار نیست، تصریح کرد: شهدا می‌خواهند بگویند نظرات و شخصیت امام راحل را به نفع روز و شرایط دنیا تفسیر و قرائت نکنید و آگاه باشید که نظرات بنیانگذار انقلاب اسلامی به قدرت خود باقی خواهد ماند.
 
آیت‌الله علما با اشاره به اینکه شیطان بزرگ بودن آمریکا پیام دیگر شهدا است، تاکید کرد: دولت و ملت و به‌ویژه گروه مذاکره کننده بدانند که استکبار جهانی تغییر نخواهد کرد، زیرا آمریکا در امتحانات هفتاد سال گذشته مردود شده است و حتی دولت مصدقی که به آمریکا خوشبین بود را با دولت اراذل معاوضه کرد.
 
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بفرموده مقام معظم رهبری چنانچه نظرات امام راحل(ره) گم شود سیلی خواهیم خورد، اظهار کرد: این فرمایش تاریخی و ماندگار حجت را بر همه تمام می‌کند که نظرات امام راحل(ره) را برحسب نظر توجیه نکنیم و مراقب تحریف و تغییر مواضع و نظرات ایشان باشیم.
 
*مسئله هسته‌ای با استقلال کشور گره خورده
 
خطیب جمعه کرمانشاه مسئله هسته‌ای را گره خورده با استقلال کشور بیان کرد و افزود: مسئله هسته‌ای صلح‌آمیز ارزش بیشتری نسبت به نفت و گاز دارد که این فناوری در بسیاری از شاخه‌ها از جمله در درمان بیماران کاربردهای وسیع دارد.
 
آیت‌الله علما با بیان اینکه فناوری هسته‌ای سود و زحمت کمتری نسبت به نفت و گاز دارد، بیان کرد: دولت و ملت بر داشته‌ها و توانمندی‌های خارق‌العاده داخلی تکیه کنند زیرا پیشرفت علمی کشور دنیا را متحیر کرده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را درمانی بر دردهای امروز بیان و خاطرنشان کرد: فناوری هسته‌ای شش قدرت برتر دنیا را پای میز مذاکره کشانده است و براین اساس باید از این دانش محافظت کرد.
 
*اقامه قسط و عدل، تکلیف قوه قضائیه
 
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه بیان کرد: تکلیف اساسی قوه قضائیه اقامه قسط و عدل است و این قوه ضامن صحت عمل مسئولان همچون یک چشم بیدار است که با فسادستیزی عدالت را در کشور مستقر می‌کند.
 
آیت‌الله علما با اشاره به مناسبت 31 اردیبهشت ماه و سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، افزود: شهید چمران شخصیتی نابغه و بااخلاص بود که آنگاه که متوجه شد جبهه به وی نیاز دارد بدون سروصدا صندلی مجلس را به قصد جبهه ترک کرد.
 
خطیب جمعه کرمانشاه نگهداشتن حرمت ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان واجب و لازم است که ساکنان جامعه اسلامی با اخلاق مناسب موضوعات را تذکر بدهند.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.