رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش میزان میوه و سبزی در ماه رمضان گفت: دو سالی است که قیمت سبزی در ماه مبارک رمضان افزایش نیافته و امسال نیز شاهد افزایش قیمت این محصول نخواهیم بود.

به گزارش خبرنگار حوزه کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه طی روزهای اخیر قیمت برخی از صیفی جات اعم از هندوانه، هویج، لیموترش، کاهو و غیره افزایش قیمت داشته، امید است با ورود هندوانه از جیرفت و هویج از همدان در این ایام شاهد کاهش قیمت آنها باشیم تا به سهولت مردم بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، برخی از محصولات اعم از لیموترش برزیلی در پی افزایش قیمت هستند که البته مشوق این افزایش قیمت کاهش کاشت، کمبود عرضه، ضعف در نظارت و وجود دلالان سبب گرانی این محصولات شده است و امیدوارم کاهش تولیدات کشاورزی موجب از بین رفتن برخی از این محصولات که طرفداران پر و پا قرصی  در بازار دارند، نشود.

در همین خصوص، رئیس اتحادیه میوه و سبزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش میزان میوه و سبزی در ماه رمضان گفت: دو سالی است که قیمت سبزی در ماه مبارک رمضان افزایش نیافته و امسال نیز شاهد افزایش قیمت این محصول نخواهیم بود چون تمهیداتی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی تره، گیشنیز، جعفری و برگه چغندر که برای تهیه آش مصرف می‌شوند را پرمصرف ترین سبزی‌ها در ماه مبارک رمضان عنوان کرد و همچنین از کاهش قیمت کاهو در بازار خبر داد.

سید محمد سادات ابراهیمی دبیر دوم کمیسیون کشاورزی نیز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: افزایش چشم‌گیر قیمت هندوانه و سایر صیفی جات متاسفانه به دلیل وجود واسطه و دلالان در بازار است و از طرفی عدم نظارت و کنترل کافی منجر به افزایش قیمت شده است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان باید با ایجاد و فعال بودن تعاونی‌های روستایی در مناطق مختلف سعی شود که فروش از مزرعه بدون واسطه به دست مصرف‌کنندگان برسد که این اتفاق به نفع تولیدکننده و مصرف کننده می‌باشد.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: عدم وجود واسطه در بازار منجر به کاهش قیمت و تعادل آن می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار