مطالعات انجام شده از سوی موسسه تحقیقات اقتصادی اتریش نشان می‌دهد اتحادیه اروپا به سبب اعمال تحریم‌ها ضد روسیه تا 100 میلیارد یورو - 114 میلیارد دلار - ضرر خواهد کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه دی ولت Die Welt گزارش داد بر اساس این تحقیق، در صورت عدم تغییر اوضاع و ادامه تحریم‌ها، بدترین سناریو برای اتحادیه اروپا رقم خواهد خورد. روزنامه دی ولت به نقل از اولیور فریتز یکی از نویسندگان این تحقیق اعلام کرد:«اگر اوضاع اساساً تغییر نیابد، بدبینانه‌ترین سناریوی ما به واقعیت خواهد پیوست.»

بر اساس محاسبات انجام شده، اوضاع سیاسی کنونی همچنین می‌تواند به سبب کاهش صادرات، بر بیش از دو میلیون فرصت شغلی در اتحادیه اروپا تأثیر منفی بگذارد. اما کمیسیون اروپا اعلام کرد  بر خلاف پیش بینی تحلیل گران، زیان های اتحادیه اروپا نسبتاً کوچک و قابل مدیریت  هستند. 

از ماه مارس 2014، آمریکا، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای غربی بخش های بانکی، دفاعی و انرژی روسیه را هدف تحریم های خود قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، در ماه اوت؛ مسکو واردات مواد غذایی را از کشورهایی که روسیه را تحریم کردند، ممنوع کرد.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده باید درباره تمدید تحریم های ضد روسی تصمیم گیری کنند.
مسکو اعلام کرد اگر این تحریم‌ها همچنان بر سر جای خود باقی بمانند مقابله به مثل خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار