روسیه در سال 2014 توانست عنوان مطلوب‌ترین کشور در زمینه میزان درخواست‌های پناهندگی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سازمان ملل متحد اعلام کرده است سال گذشته حدود 275 هزار نفر از اتباع خارجی برای در امان ماندن از جنگ یا اذیت و آزار، درخواست پناهندگی به کشور روسیه را داشته‌اند.

"دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان(UNHCR)" در گزارش سالانۀ خود، موسوم به «گزارش روند جهانی: جهان در هیاهوی جنگ»، که امروز منتشر شد، آورده است: "فدراسیون روسیه با مجموع 274 هزار و 700 تقاضای پناهندگی، توانست عنوان مطلوب‌ترین کشور در زمینۀ میزان درخواست‌های پناهندگی مهاجران را در سال 2014 به خود اختصاص دهد." 

بنابر این گزارش، این آمار شامل 7 هزار درخواست وضعیت پناهندگی و 267 هزار و 800 تقاضای پناهندگی موقت می‌شود که طبق اعلان مقام‌های آن سازمان این ارقام هیچ‌گاه در طول ادوار گذشته از 5 هزار مورد فراتر نرفته بود.

افزایش ناآرامی‌های اوکراین به‌عنوان یکی از دلایل عمدۀ تمایل پناهندگان برای رفتن به روسیه عنوان شده است. از مجموع 1 میلیون و 47 هزار درخواست پناهندگی در سراسر جهان که به‌طور مشترک از طریق دفتر کمیساریای عالی و کشورهای مورد تقاضا دریافت شده، 288 هزار و 600 مورد آن تنها مربوط به مهاجران اوکراینی بوده است. 

در حالی که بیش از 8 هزار تبعه اوکراین، کشورهایی مانند فرانسه، ایتالیا، لهستان و آلمان را به‌عنوان مقصد مهاجرت خود در سال 2014 برگزیده‌اند، 94 درصد از مجموع کل مهاجران ترجیح داده‌اند به روسیه پناه ببرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار