بلوک 49 درصدی سهام‌شرکت‌گسترش صنعت علوم زیستی - لیدکو، روز نهم تیر در بازار سوم فرابورس ایران عرضه و به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، 49 درصد از سهام کنترلی شرکت گسترش صنعت علوم زیستی - لیدکو متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را به طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران به فروش برساند.

قیمت پایه هر سهم لیدکو، 8 هزار و 144 ریال و قیمت پایه کل آن 217 میلیارد و 485 میلیون و 520 هزار ریال اعلام شده است و عرضه بلوکی سهام این شرکت روز سه‌شنبه نهم تیر انجام می‌شود.

آخرین سرمایه ثبت شده لیدکو معادل 54 میلیارد و 500 میلیون ریال است و 26 میلیون و 705 هزار سهم از 54 میلیون و 500 هزار سهم ثبت شده این شرکت به صورت بلوکی عرضه می‌شود.

همچنین، سپرده حضور در این رقابت 6 میلیارد و 524 میلیون و 565 هزار و 600 ریال و مهلت پرداخت نقدی حداکثر 30 روز کاری سازمان خصوصی‌سازی از تاریخ انجام معامله در نظر گرفته شده است.

30 درصد پول معامله به صورت نقد و بقیه در اقساط 4 ساله با نرخ 15 درصد پرداخت خواهد شد. 

شرکت گسترش صنعت علوم زیستی- لیدکو در زمینه توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای صنعتی فعالیت دارد و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران 49 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا 30 درصد و صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز 21 درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار