بالا بودن هزینه تامین مالی و ریسک آن در بازار سرمایه و بازار پول نیز از جذابیت بیشتری برخوردار است.

عظیم ثابت کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار حوزه بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه چرا بورس در مواجه با کاهش نرخ سود بانکی نتوانست به عنوان اتفاق مثبت از آن بهره‌برداری کند، اظهار داشت: هر خبری یک تاثیر روانی و یک تاثیر واقعی می‌تواند داشته باشد که تاثیر روانی آن به جو بازار و درست ارزیابی کردن و واکنش نشان دادن به آن خبر برمی‌گردد.

در حقیقت با کاهش نرخ سود بانکی انتظار بازار کمی بیشتر بود و احساس کسر محدودیت شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ بانکی قابل درک است طبیعتا آنها دوست دارند که به صورت خیلی تدریجی و قطعی این کار صورت گیرد که شوک به بازارهای دیگر وارد نشود.

وی افزود: انتظار بازار از نرخ سود بانکی با توجه به نرخ تورم که حدود 15 درصد است زیر 2 درصد بود که در حقیقت این کار عملی نشد.

کارشناس بورس در ادامه بیان کرد: همچنان جذابیت بازار پول در مقایسه با بازار سرمایه بیشتر است چون بازارسرمایه با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات هسته‌ای ریسک زیادی دارد.

بنابراین عملا به دلیل خارج نشدن پول از بانک این آیتم تاثیر چندانی در بازار نداشته است.

ثابت در ادامه تصریح کرد: بالا  بودن هزینه تامین مالی در کشور با توجه به اینکه بانک تسهیلاتی با نرخ 3 درصد در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد متاسفانه به سبب بالا بودن ریسک اهرم مالی برای آنها منفعتی ندارد.

حال با کاهش نرخ تسهیلات و هزینه تمام شده قیمتی که در بازار عرضه می‌شود برای خریداران جذاب‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار