از حدود 208 میلیون متر مکعب ذخایر گاز جهان حدود 33 میلیون متر مکعب آن به ایران تعلق دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان؛ سعید مومنی با اعلام این خبر و اشاره به اینکه روسیه و قطر در رتبه های دوم و سوم ذخایرگاز جهان هستند اشاره کرد :با وجود اینکه کشور ما در حال حاضر در حدود یک درصد از جمعیت دنیا را به خود اختصاص داده است اما متاستفانه مصرف کننده ی 4درصد از انزژی جهان است.

مدیر عامل شرکت گاز اصفهان با بیان اینکه امروزه متاستفانه کشور ما سهم بسیار ناچیزی درتجارت ذخایر گازی دنیا راداردعنوان کرد :ما می توانیم با تکمیل دیگر فازهای پارس جنوبی و صرفه جویی ،صاردات خود را به بالای 10 درصد برسانیم واز این طریق ارزآوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

وی بابیان اینکه استان اصفهان دارای 106شهر است که از این تعداد 103شهر دارای شبکه ی گاز رسانی است گفت: در حال حاضر90در صد از جمعیت روستایی ما زیر پوشش گاز رسانی هستند و تمامی شهرهای بالای 20 خانوار استان به شبکه گاز رسانی متصل شده اند.

مومنی با اعلام اینکه میزان مصرف گاز استان 20 میلیارد متر مکعب در سال گذشته بوده است تصریح کرد: ازمیزان گاز تولید شده در استان 45 درصد در بخش های صنعتی، 25 درصد دربخش خانگی ،3 درصد در بخش های خدماتی و تجاری و 24 درصد نیز برای تامین گاز مورد نیاز در نیروگاهای استفائه می شود.

وی همچنین بیان داشت: متوسط مصرف خانواده های شهری 9/5متر مکعب درروز و مصرف روزانه خانوارهای روستایی 3/6متر مکعب است که علت بالابودن این میزان مصرف در روستا ها به دلیل بافت ساختمانی این مناطق است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با تصرح اینکه ساخت 6 ایستگاه جدید CNGدر استان واستفاده ی کوره های آجر پزی از گاز به جای مازوت از جمله گام های اخیردرما در راستای کمک به محیط زیست بوده است خاطر نشان ساخت: جلسه ای با مدیر کل آموزش و پرورش استان داشتیم تا با آموزش کارمندان این ارگان به کمک آن ها بتوانیم نحوه ی استفاده صحیح از انرژی را از پایه ها به خانواده ها آموزش دهیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.